Akrobaten Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Her i huset skulle vi nettopp skjære opp noen tomater for å bruke dem i salat. Tomatene hadde ligget på benken en stund, men så helt fine ut utenpå. Allikevel, da vi skar opp tomaten, viste det seg at de hadde begynt å spire noe helt forferdelig inni. Er dette virkelig normalt? Jeg får den mistanken om at tomatene er modifisert til å se ferske og fine ut så lenge som mulig, og at dette er en sak for Mattilsynet... (Genmodifisert mat er da ikke lov her i landet?) Lenke til kommentar
ExpulsioN Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Her i huset skulle vi nettopp skjære opp noen tomater for å bruke dem i salat. Tomatene hadde ligget på benken en stund, men så helt fine ut utenpå. Allikevel, da vi skar opp tomaten, viste det seg at de hadde begynt å spire noe helt forferdelig inni. Er dette virkelig normalt? Jeg får den mistanken om at tomatene er modifisert til å se ferske og fine ut så lenge som mulig, og at dette er en sak for Mattilsynet... (Genmodifisert mat er da ikke lov her i landet?) Det "meste" av mat du får kjøpt her i landet som det ikke står økologisk på er genmodifisert.. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Genmodifisert mat er da lov det. Desverre. Men tror det er visse former for genmodifisering som ikke er lov. Det er jo mye som kan regnes som dette. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Går spiring innunder det som kan ses på som 'på kanten'? Det er jo litt skremmende at man ikke kan vite om man spiser noe som egentlig burde vært kasta på dynga eller ikke. Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at man ville opplevd det samme med ikke-genmodifisert tomat/mat, ikke noe å bekymre seg over i det hele tatt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå