EMS15 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei! Jeg kom til å tenke på noe som skjedde for rundt to år siden. Jeg fikk en tentamensoppgave å skrive en historie. Jeg fikk 7 feil på to sider. Disse feilene var "riktig" på Amerikans engelsk, men ikke på Britisk.. Blir det feil da? Det var slike ord som Armor, Color osv. (Armour, Colour) Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Feil blir relativt, velg en og hold deg til den, da blir det rett. Bruker du den ene på 90% og den andre på 4 ord så blir det feil. Det er vel også en prøve i engelsk og ikke amerikansk? På høyere nivå etter VGS kan man velge, men man må være konsekvent Endret 7. januar 2010 av War Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) All engelsken min er jo sånn sett amerikans fordi de forskjellige tingene jeg hører / ser / skriver på - er jo amerikansk. (TV serier, Chats etc.) Edit: Utenom på skolen da.. Der måtte vi bruke British. Endret 7. januar 2010 av EMS15 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Men da må du ellers i livet bruke "amerikansk" konsekvent på alt. For eks apartment flat lift elevator sidewalk footpath pavement ( australsk også ) Merk at man ikke kan si "amerikansk" men at det heter Be og Ae Endret 7. januar 2010 av War Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 På vår skule kan du skrive Britisk eller Amerikansk, men du kan ikkje skrive begge deler. Kan du ha skrevet litt av kvar? Lenke til kommentar
probin Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 ooo.. også color eller colour! husker ikke hva som er hva da men. er så vanskelig å huske hva som hører til hva :/ sliter med det samme selv Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Den lette reglen er at -our er UK,Irland,New Zealand,Canada og Australia som i for eks: colour, flavour, honour, neighbour, rumour, labour osv. Men i USA blir det -or som i for eks : color, flavor, honor, neighbor, rumor, labor osv. Endret 8. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå