Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Traktor over 40 km/h?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er 17 år og har hatt kortet i et halvt år. Fått sommerjobb der jeg skal presse ball, men traktoren går over 40 km/h. Har jeg lov til å kjøre den så lenge jeg kjører under 40 km/h, eller er det ikke lov i det hele tatt?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har IKKJE låv å kjøre den om det står i vognkortet at den går over 40kmh. Hos oss går den 43 og det står 40 i vognkort, det er ikkje noko problem.

Du kan ikkje bare kjøre den under 40 kmh. heller. Går den i fks. 50 har du ikkje låv å kjøre den.

Lenke til kommentar
Du har IKKJE låv å kjøre den om det står i vognkortet at den går over 40kmh. Hos oss går den 43 og det står 40 i vognkort, det er ikkje noko problem.

Du kan ikkje bare kjøre den under 40 kmh. heller. Går den i fks. 50 har du ikkje låv å kjøre den.

Har du noen kilder på det?

Lenke til kommentar

Blir det samme som en moped som har en toppfart på 60 km/t. Du har ikke lov til å kjøre den selv om du kjører under 45 km/t.

Skal du presse baller blir det vel ikke så mye kjøring på vei uansett? :)

Endret av Dagsbergs
Lenke til kommentar
Blir det samme som en moped som har en toppfart på 60 km/t. Du har ikke lov til å kjøre den selv om du kjører under 45 km/t.

Skal du presse baller blir det vel ikke så mye kjøring på vei uansett? :)

OKay

Jo det blir nok det, for vi jobber for flere bønder, og da må vi på e6en av og til. Men så lenge det ikke skjer noe galt så går det nok bra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...