Gå til innhold

bluescreen ved klokking


Anbefalte innlegg

jeg har en XP2500+ på et asus A7N8X.

jeg har klokket cpu'en til 2000mhz (200*10). tempen ligger på 52-55 grader. jeg bruker Igloo Silent Breeze.

 

når jeg setter opp multiplieren til 10.5, slik at jeg får XP3000+ hastighet, starter maskinen som vanlig og gjennkjenner XP3000+ og tempen ligger på 54-56 grader.

men når jeg kommer til windows 200 prof, kommer bluescreen.

 

vanligvis denne:

 

0x0000007F (0x0000000D, 0x00000000,0x00000000,0x00000000)

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

 

men det har fårekommet bluescreens med KMODE_NOT_HANDLED eller PAGE_FAULT (eller noe sånt).

 

noen som vet hva jeg skal gjøre?

jeg har oppdatert til nyeste bios (1005).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det noe annet du kan gjøre, du kan la vær å klokke så høyt... Du kan kjøpe en ny cpu ... Du kan ... ja, det er mye du kan.

 

Vil foreslå det samme som formann .. øk vcore litt, og se om det går bedre, men vær obs på at det også utvikler mer varme.

 

/Dozer

Lenke til kommentar
men viss jeg skal øke volten litt, hvor er det i biosen jeg gjør det? hva heter det?

Kan hete så mangt, men det står sannsynligvis noe med "Power setting" eller noe. Av og til kan du endre volt samme meny som du endrer fsb.

 

Vcore = volt til cpu

dimm core = volt til ram

agp core= colt til skjermkortet

vdd= volt til hovedkortet

Lenke til kommentar

når jeg stilte CPU volten opp til 1.675, startet windows opp, men da den kom litt inn i windows (holder på å laste brukerinstillinger osv) restarter den.

 

tror dere dette blir løst viss jeg setter volten opp til 1.7? tempen ligger nå på max 61 grader. vil tempen øke mye viss jeg stiller opp volten? hvor langt opp er det trygy å sette opp volten?

Lenke til kommentar

nå kjører jeg XP3000+.

200*10.5.

Volten på 1.725.

Tempen er max 61 grader i bios.

 

nå får jeg startet opp windows vanlig uten bluescreen eller restart, men jeg har ikke prøvd noe annet enn å starte opp og skru av igjen.

 

hva sier dere? burde jeg gi meg der?

Lenke til kommentar

men hva sier dere? tør jeg starte opp i windows å kjøre 3dmark03?

 

dataen står nå i bios og overvåker tempen. den bikker mellom 58 og 61 grader. klarer den å starte opp i windows å kjøre 3dmark03 uten at den blir for varm?

hvor varm kan den bli uten å riske noe?

Lenke til kommentar
men hva sier dere? tør jeg starte opp i windows å kjøre 3dmark03?

 

dataen står nå i bios og overvåker tempen. den bikker mellom 58 og 61 grader. klarer den å starte opp i windows å kjøre 3dmark03 uten at den blir for varm?

hvor varm kan den bli uten å riske noe?

 

Det er helt trygt å bruke maskinen. Selv ikke 65-70c er noe farlig.. selv om det mest sannsynlig reduserer levetide fra 20 til 15 år.. og da tviler jeg sterkt på du fortsatt bryr deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...