Gaute65 Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hos komplett har de twinmos minne pc3200 ddr 512 mb. Den med Winbond koster 120 kr mer. Hva er forskjellen, bortsett fra prisen da? Det står riktignok at den med winbond støtter fsb 400mhz og den andre 200 mhz. Trodde at begge gjorde siden det er pc3200 brikker. Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 de med Winbond skal kunne overklokkes mer. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 DDR minne har en EGENTLIG FSB og en teoretisk FSB... 400 mhz DDR-minne er det samme som 200 Mhz DDR minne... Winbond-brikkene er bedre å klokke! Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Ok, så den er mer overklokkings vennlig. Har det noen praktisk betydning? La meg forklare nærmere. Jeg har tenkt å kjøpe meg en barton 2500+ med asus a7n8x deluxe. Fsb på en barton er 166*2. Klarer en å oveklokke denne kombinasjonen til over fsb 200, ved kun bruk av luftkjøling? Ser ikke helt poenget med å ha et veldig overklokkingsvennlig ram hvis det ikke er behov for å overklokke. Når den ene rammen er mer overklokkingsvennlig en den andre, betyr det da at begge er mulig å overklokke, men at winbond kan klokkes høyere? Hvor høyt kan en klokke en vanlig twinmos? Det er kanskje noen dumme spørsmål, men jeg er helt ny når det gjelder OK. På forhånd takk for alle svar edit:skriveleifer Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 joda.. kan sikkert klokke over 200 fsb.. men uansett er det bedre kvalitet med windbond Lenke til kommentar
frans Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har nevnte prosessor, HK rev. 1.04. og Ram. Kjører på XP3200+ hastighet (11x200) synkron minne og FSB med Alpha Pal 8045 og Enermax luftkjøling. Minnet er forøvrig klokket til cas 2. Winbond er anerkjent produsent. Winbond brikker koster noen kroner mer og skal kunne klokkes litt høyere. Verdt det etter mitt synspunkt. Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Dette spm'et er vel besvart utallige ganger før i forumet? EDIT: Skriveleif. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har nevnte prosessor, HK rev. 1.04. og Ram. Kjører på XP3200+ hastighet (11x200) synkron minne og FSB med Alpha Pal 8045 og Enermax luftkjøling. Minnet er forøvrig klokket til cas 2. Winbond er anerkjent produsent. Winbond brikker koster noen kroner mer og skal kunne klokkes litt høyere. Verdt det etter mitt synspunkt. Det høres bra ut Et lite tilleggs spørsmål. Hvordan overklokker du ram sin latency? Blir den regulert av volten eller gjør du forandringer i biosen. Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har nevnte prosessor, HK rev. 1.04. og Ram. Kjører på XP3200+ hastighet (11x200) synkron minne og FSB med Alpha Pal 8045 og Enermax luftkjøling. Minnet er forøvrig klokket til cas 2. Winbond er anerkjent produsent. Winbond brikker koster noen kroner mer og skal kunne klokkes litt høyere. Verdt det etter mitt synspunkt. Det høres bra ut Et lite tilleggs spørsmål. Hvordan overklokker du ram sin latency? Blir den regulert av volten eller gjør du forandringer i biosen. Timings setter du opp i bios ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå