Gå til innhold

Hva er best for gaming: windows 7 , windows xp elller vista

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt jeg trenger litt hjelp med og velge hva som er best til og spille online mmorpg spill :

Windows 7

Windows xp

Windows vista

Nå har jeg windows 7, jeg hadde vista får (følgte med pcen) og pcen begynte og bråke mye mer etter at jeg fikk windows 7 og spill lagger litt, akkurat som på windows vista

så jeg vurderer og kanskje kjøpe meg windows xp (hvilken verson hvet jeg ikke )

og starte og spille på det hvis det kan hjelpe derfor må dere si meg hva som er best til og spille mmorpg spill på :) jeg har med vedlegg dxiagen min så dere kan se hva som er best for meg

p.s kan dere si hvilken verson av windowsene som er best for spilling også :)

Spill jeg spiller mest :

Counter strike source

Runes of magic

Perfect world

World of warcraft osv...

takk :)DxDiag.txt

Endret av poikan123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt jeg trenger litt hjelp med og velge hva som er best til og spille online mmorpg spill :

Windows 7

Windows xp

Windows vista

Nå har jeg windows 7, jeg hadde vista får (følgte med pcen) og pcen begynte og bråke mye mer etter at jeg fikk windows 7 og spill lagger litt, akkurat som på windows vista

så jeg vurderer og kanskje kjøpe meg windows xp (hvilken verson hvet jeg ikke )

og starte og spille på det hvis det kan hjelpe derfor må dere si meg hva som er best til og spille mmorpg spill på :) jeg har med vedlegg dxiagen min så dere kan se hva som er best for meg

p.s kan dere si hvilken verson av windowsene som er best for spilling også :)

Spill jeg spiller mest :

Counter strike source

Runes of magic

Perfect world

World of warcraft osv...

takk :)DxDiag.txt

Denne PC,en er jo absolutt ikke egnet til 3D spill, den bruker jo Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family til grafikken. Det samme har jeg i min laptop og det er en ren "Business maskin". Hvilken versjon av Windows du kjører har ingenting å si, du vil kanskje merke marginale forskjeller på et par %.

Lenke til kommentar

Kan ærlig talt ikke så mye om de forskjellige windows versjonene, men siden du bare har 2 gig med ram trenger du i alle fall ikke mer en 32 bits. Tror Windows xp home eller professional er greie valg, men du bør undersøke litt mer om dette selv eller spør noen andre.

Synt4xx

Lenke til kommentar
Selges enda. Man kan jo for eksempel ikke selge net pc'er med win7. Til det er win7 alt for tungt.

Ja har merka det siden jeg egentlig haddde vista så har windows 7 gått litt treigt trur jeg er på kanten fra og ikke kunne bruke windows 7 egentlig også hvis jeg får windows xp med 2 gb ram så hvil hvel det gå fort ?

Lenke til kommentar

Men det er jo som andre sier...du vil ikke få mye nytte av å gå ned til XP, siden pcen din ikke er en spille pc, og bare har et nokså dårlig skjermkort.

Hadde aldri i verden brukt over 1000 kroner på XP når du trolig ikke vil merke noe forskjell i det hele tatt på spill.

Spar de 1000 kronene til ny pc i stedet for.

Lenke til kommentar

Tatt ut i fra benchmarktesting av 7, Vista og XP mot hverandre:

"Windows 7 performs better than Vista and is also faster than XP, although XP remains more capable for devices with limited memory and outdated graphics."

Så om du har en utdatert maskin så anbefales XP. Har du en nyere High-end pc så anbefales W7.

http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=22006&pa...col1;post-22006

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at maskinen skal gå tregere i Win7 enn vista. Jeg gikk fra XP til Win7 32-bit på min eldste laptop med 700MB minne og den ble tydelig raskere! Dette er ikke en spill PC, men ytelses forskjellen er fremdeles relevant. Har du fått registert win7'n din? Får du kjørt windows update?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...