Gå til innhold

morder hevder spill er grunnen til at han drepte


Anbefalte innlegg

Aspergers er uansett forholdsvis irrelevant i forhold til drapet. En person med aspergers har en veldig lett autisme, og rangerer fra å være merkelig, nerdete og ingen sosiale antenner, til å fungere fulstendig normalt sosialt (som er tillært). Dere må huske at han ikke hadde denne diagnosen før etter at han ble testet i forbindelse med drapet, med andre ord var han helt frisk på papiret på sesjon. Hadde han hatt en aspergers diagnose på forhånd hadde han ikke blitt vurdert av militæret en gang, på samme måte som med f.eks adhd. Det er nok mange folk i militæret med både aspergers og adhd som ikke vet at de har det.

 

Jeg ser og at folk blander sammen sosiopat med aspergers. En sosiopat har manglende empati, en med sterk aspergers på en annen side har bare ekstremt nedsatte sosiale ferdigheter (pluss en del andre ting seff) som gjør at det kan se ut som mangel på empati.

 

Ellers merker jeg at folk som spiller mye dataspill har en tendens til å stille seg i veldig sterkt forsvar med en gang dataspilling blir trukket inn i forbindelse med drap og vold IRL. Jeg tviler ikke et sekund på at å spille voldelige dataspill og å se voldelige filmer kan sette tanker i hode på enkelte mennesker som ikke ville vært til stede ellers.

Det er jo ikke snakk om et angrep på gamere rent generellt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^

 

Jeg er klar over hva Aspergers er, og jeg er også klar over at dersom vedkommende ikke var utredet for Aspergers før sesjon, så er det vel ingen grunn til at sesjonsbefalet skulle tro noe om det. Dette indikerer isåfall at det er ikke er spesielt omfattende Aspergers inne i bildet her.

 

For å kommentere det siste avsnittet ditt, så er jeg helt enig i konklusjonen din (hvis jeg tolker rett). Det er ikke slik at voldelige medier gjør hele verden til sprø mordere, men det er nok en liten gruppe mennesker hvor voldelige spill kan være den siste "biten i puslespillet", "dytten over kanten", etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...