sxxxe83 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Hei, har et lite problem jeg ikke finner løsningen på. I "index.php" fila på en side jeg jobber med prøver jeg å forsikre meg om at siden det spørres om eksisterer før jeg lister den ut. Fant et eksempel på denne siden, som er akkurat det jeg prøver på. <?php $pagelist = array('railway','history','Romans'); if(in_array($_GET['page'],$pagelist)) { require_once('../pages/'.$_GET['page'].'.inc.php'); } else { echo "You are trying to access a page that does not exist."; } ?> På siden min har jeg det slik: <?php $pagelist = array('about','contact','album','guestbook'); if(in_array($_GET['page'],$pagelist)) { require_once('/content/'.$_GET['page'].'.php'); // in all other cases include the home page } else { require_once $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/content/home.php"; } ?> I sidemenyen er linkene slik: <a href="/index.php?album">Galleri</a> Sånn jeg først hadde det, fungerte alt fint: <?php //If is defined URL variable 'about' if(isset($_GET['about'])){ // include page about require $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/content/about.php"; //else if is defined URL variable 'frilands' } else if(isset($_GET['frilands'])) { // include page frilands require $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/content/frilands.php"; // in all other cases include the home page } else { require $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/content/home.php"; } ?> Noen som ser hva jeg gjør feil her? edit: La ut før topic title var ferdig Endret 7. januar 2010 av sxxxe83 Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Etter en rask kikk: <a href="/index.php?album">Galleri</a> du spør etter page i GET. ergo, linken må bli index.php?page=album Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Selvsagt Litt uerfaren med akkurat dette. Men da fungerte det. Etter litt justeringer på "require": require_once('content/'.$_GET['page'].'.php'); og linkene: <li><a href="/index.php?page=album">Galleri</a></li> Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå