_sindre_ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Intel imponerer med integrert grafikk og 32 nm-teknologi. Les mer Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Blir spennende å se mobile varianten. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 De temperaturene der var fine. Med en skikkelig kjøler kan vel denne være super i en lydløs maskin. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hehe, jeg likte denne CPU'en litt. Kald, bruker lite strøm, god ytelse osv... Om du installerer et skjermkort, vil GPU delen i prosessoren deaktiveres da? Jeg synes det virket mest sannsynlig ut, men vet ikke. Hadde jo kunnet fått en fin ytelsesøkning da vil jeg tro. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Selv om denne 4 ganger dyrere, er jo dette Intels svar til htpc-crowden som i dag sitter på X2 250 og 785G chipsett. Kunne hvert morsomt å se test av igp'er i denne smmenhengen (temp, cpu usage, er man låst til Windows slik man er med AMD f eks) Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Oyoyoyoyoyoyoy, spennende... Edit Det står på hva som er negativt at det ikke er noe spesielt? Er jo brilliant at den har en slik løsning, men holder det faktisk? Kan jo ikke gi den helt full score da. Endret 7. januar 2010 av MatseMats Lenke til kommentar
Silentspy Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hehe, jeg likte denne CPU'en litt. Kald, bruker lite strøm, god ytelse osv... Om du installerer et skjermkort, vil GPU delen i prosessoren deaktiveres da? Jeg synes det virket mest sannsynlig ut, men vet ikke. Hadde jo kunnet fått en fin ytelsesøkning da vil jeg tro. det burde vel vær muligt i bios Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Selv om denne 4 ganger dyrere, er jo dette Intels svar til htpc-crowden som i dag sitter på X2 250 og 785G chipsett. Kunne hvert morsomt å se test av igp'er i denne smmenhengen (temp, cpu usage, er man låst til Windows slik man er med AMD f eks) Du finner en fin sammenlikning her: LINK (DVS i del 2) Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Denne var jo kjekk, lurer på hva storebror i5 670 er i stand til. Overclockingsmulighetene var jo gode, men den vil jo ikke yte bedre enn i7 920, og da i7 920 koster det samme/mindre, så er vel ikke dette ett alternativ for de fleste. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ja, 32nm prosessorene til Intel kommer til å bli en tøff nøtt for AMD utover dette året. Core2 Duo har iallefall fått en verdig arvtaker. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hardware.no gjør det igjen. Kjører masse standardtester som ikke tar for lang tid, skriver "features" som positive ting i konklusjonen og vips, vi får en review. Hva med å analysere pris i forhold til ytelse og plassering i markedet for øvrig? Både Anandtech og Tomshardware skrev at i5 661 er en helt meningsløs prosessor pga. den alt for høye prisen i forhold til ytelse. Intel innrømte jo selv at de ikke hadde planer om å selge mange av i5 661 etter Anandtech spurte dem direkte om det. Gratulerer Harware.no, dere anbefalte nettopp et helt meningsløst produkt, og på toppen av det hele satte dere "ingen spesielle" som negative sider ved prosessoren. Slapt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Over 1600 kroner for en mainstream dobbeltkjerne er rett og slett uhørt. CPU-ytelsen er som forventet god, men prisen er uhørt. Hvilke dedikerte GPUer fra AMD og Nvidia kan best sammenlignes ytelsemessig med Intels IGP? Radeon 3450/Geforce 9400 eller noe sånt? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Meningsløst dyr er den. Til 800,- kr. hadde den vært et alternativ for dem på lavbudsjett. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Overasket over effektnivået på 32nm, AMD's e-serie ligger langt under. Håper HW.no tester en e-CPU for å se hvor de havner på varme vs ytelse. 20-30W mindre med en AMD-CPU utgjør ganske mye varme i en liten HTPC eller filserver som skal gjemmes bort i et skap. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Haha, tror ikke dette er noe AMD har noe problemer i mot til den prisen! den integrerte grafikken er sikkert så Intel av seg at den blir banket av 785G. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Denne er sikkert kjekk for dem som liker alt i ett, men det som ville vært mye mer interessant for min del er å se en 32nm 4 kjerne prosessor _uten_ integrert grafikk. For å se hvor mye lavere effekt man får sammenlignet med dagens Core i7. Disse kommer vel som perler på snor utover året tenker jeg. Da er det sikkert tid for å pensjonere min Xeon W3540 til fordel for en annen med lavere strømforbruk (for varmen sin del). Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Den er jo ganske interessant egentlig. Den første ekte igp. Tidligere løsninger fra amd/nvidia/intel ligger jo på hk, mens denne ligger direkte integrert mot cpu. TDP er for både cpu og igp, og igp kan låne ledig prosesseringskapasitet av cpu. Det oppveier jo litt for at den er noe svakere enn konkurrentene. Men dyr var den. Litt konseptpreget... Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 For å ikke snakke om hvor mye juling "Fusion" kommer til å gi denne løsningen når de planene blir til virkelighet, som har vært kjent lenge. Virker heller som et desperat forsøk på å etablere seg et ekkelt "vi gjorde det først" rykte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Virker litt nisjepreget ja, bruker ikke så mye mindre enn i750, og prisen er på liknende nivå, da får man en firekjerne. Men er kanskje greit for de som klarer seg med skjermkortet som er integrert. AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 «Integrert» GMA koster definitivt mer enn det smaker. Temmelig uinteressant sak. Gleder meg til å se firekjernersutgavene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå