Gå til innhold

Høyt fravær på VG1, lavt på VG2.

f0kus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får for tiden KEM (Klima-, energi og miljøteknikk) for å bli rørlegger. Problemet mitt er at jeg har litt over 20 dager fravær på VG1, grunnet vanvittig stor mistrivsel i klassen jeg gikk i, jeg gruet meg å dra til skolen om morgenen. Nå på VG2 har jeg kun et par dager fravær. Er det noen som vet om bedrifter ser på at jeg har skjerpet meg siden VG1? Jeg er bare utrolig redd for at jeg blir sittende uten lærlingeplass til høsten.

Noen som har opplevd lignende?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, for et navn på linja. Prøver de å rekruttere flere jenter? :D

Hva bedriftene ser på er umulig å si. Men generelt sett er fravær veldig viktig når du går yrkesfag. Og det tyder jo på at du skulker unna når du ikke trives. Det er ikke alltid en trives på jobb, en kan ha dårlige perioder etc. Dette vet arbeidgiver, og vil nok trekke konklusjoner ut fra at du på grunn av dårlig trivsel var borte en hel arbeidsmåned på et år. Det er temmelig mye.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Herregud, for et navn på linja. Prøver de å rekruttere flere jenter? :D

Hva bedriftene ser på er umulig å si. Men generelt sett er fravær veldig viktig når du går yrkesfag. Og det tyder jo på at du skulker unna når du ikke trives. Det er ikke alltid en trives på jobb, en kan ha dårlige perioder etc. Dette vet arbeidgiver, og vil nok trekke konklusjoner ut fra at du på grunn av dårlig trivsel var borte en hel arbeidsmåned på et år. Det er temmelig mye.

Navnet er helt feil, ja, folk har problemer med å søke "rørleggerlinja" siden KEM ikke sier noe som helst om rørfaget. Ja, jeg er klar over at der er veldig mye fravær jeg har der, og det er noe som jeg den dag i dag skjemmer over og angrer på at jeg lot meg selv få så mye fravær.. Men, gjort er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...