f0kus Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei! Jeg får for tiden KEM (Klima-, energi og miljøteknikk) for å bli rørlegger. Problemet mitt er at jeg har litt over 20 dager fravær på VG1, grunnet vanvittig stor mistrivsel i klassen jeg gikk i, jeg gruet meg å dra til skolen om morgenen. Nå på VG2 har jeg kun et par dager fravær. Er det noen som vet om bedrifter ser på at jeg har skjerpet meg siden VG1? Jeg er bare utrolig redd for at jeg blir sittende uten lærlingeplass til høsten. Noen som har opplevd lignende? På forhånd, takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Herregud, for et navn på linja. Prøver de å rekruttere flere jenter? Hva bedriftene ser på er umulig å si. Men generelt sett er fravær veldig viktig når du går yrkesfag. Og det tyder jo på at du skulker unna når du ikke trives. Det er ikke alltid en trives på jobb, en kan ha dårlige perioder etc. Dette vet arbeidgiver, og vil nok trekke konklusjoner ut fra at du på grunn av dårlig trivsel var borte en hel arbeidsmåned på et år. Det er temmelig mye. Endret 7. januar 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Folk forandrer seg, og din tendens er jo svært god. Dette vil nok bety mye for arbeidsgivere. At man sliter litt i en helt ny livssituasjon er jo ikke uvanlig. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du kunne jo ha spurt evt. rektor/faglærer om de kunne legge ved et lite notat ved siden av fraværet på 1. året på vitnemålet, der det blir veldig kort forklart hvorfor. Long shot, men er jo fremdeles en mulighet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Vær også forberedt på at det kan bli spurt om hvorfor fraværet endret seg. Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Herregud, for et navn på linja. Prøver de å rekruttere flere jenter? Hva bedriftene ser på er umulig å si. Men generelt sett er fravær veldig viktig når du går yrkesfag. Og det tyder jo på at du skulker unna når du ikke trives. Det er ikke alltid en trives på jobb, en kan ha dårlige perioder etc. Dette vet arbeidgiver, og vil nok trekke konklusjoner ut fra at du på grunn av dårlig trivsel var borte en hel arbeidsmåned på et år. Det er temmelig mye. Navnet er helt feil, ja, folk har problemer med å søke "rørleggerlinja" siden KEM ikke sier noe som helst om rørfaget. Ja, jeg er klar over at der er veldig mye fravær jeg har der, og det er noe som jeg den dag i dag skjemmer over og angrer på at jeg lot meg selv få så mye fravær.. Men, gjort er gjort. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du vil være mindre attraktiv enn om du hadde hatt mindre fravær, men det betyr ikke at du ikke kommer til å få lærlingeplass. Det er umulig å si om du får det eller ikke. Bare å vente og se, i grunn. Og håpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå