tarquinn Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Viser til denne tråden: Opprette fil på windows share Jeg får nå opprettet fila på serveren, men jeg behøver å sjekke om filen finnes fra før. Hvordan gjør jeg det? Har sett en del(!) på klassen, men finner ikke ut av det. Har også forsøkt med file_exists() men det funker ikke. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Sjekk om åpning i read lykkes. Feiler det finnes vel ikke filen? Endret 7. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Sjekk om åpning i read lykkes. Feiler det finnes vel ikke filen? Ahhh, lurt, prøver det Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Var ikke så enkelt Mulig jeg gjør noe feil, men tester slik: $x = 0; $filename = "smb://brukernavn:passord@serv01/fildeling/dokument".$x.".000"; $fp = fopen($filename, "r"); while($fp==false){ $x++; $filename = "smb://brukernavn:passord@serv01/fildeling/dokument".$x.".000"; $fp = fopen($filename, "r"); } Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Linje 4. Prøv: while ($fp === false) { Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Ok, har testet og funnet ut at dette fungerer: $x = 0; $filename = "smb://brukernavn:passord@serv01/fildeling/dokument".$x.".000"; while(is_readable($filename) === true){ $x++; $filename = "smb://brukernavn:passord@serv01/fildeling/dokument".$x.".000"; } Men... når filen ikke finnes genereres en feilmelding som jeg ikke kommer utenom: Fatal error: NO_SUCH_FILE listing in ... smb.class.php on line 161 Har også funnet ut at mitt opprinnelige forsøk med file_exists() faktisk fungerer, men feilmelding som spesifisert blir generert når fila ikke finnes. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Du får endre error_reporting med ini_set() for den delen av koden da. F.eks: ini_set('error_reporting','none'); kode_som_genererer_feil(); ini_set('error_reporting','E_ALL'); Endret 8. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, men problemet er at scriptet ikke kjører videre. Alt stopper opp der. Så med andre ord hjalp ikke det I klassen ser jeg at feilmeldingen blir generert av trigger_error funksjonen. Hvordan kan jeg håndtere denne uten at scriptet stopper. Må jeg lage en egen error handler? Har forsøkt å se i php manualen, men kan ikke si at jeg ble noe klokere av den grunn. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hva skjer om du sette er alfakrøll forran linja som skaper feilen? @kode_som_er_kake(); Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Fungerte ikke det heller. Men har bestemt meg for å gå rundt hele problemet. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke tenkte på det før men... Jeg mounter nettverksplasseringen på serveren og jobber med katalogen lokalt Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jckf: Han fikk en Fatal Error, da funker ikke @ særlig godt siden scriptet stopper der Og while($fp==false){ Burde byttes ut med while(!feof($fp)){ siden dette er en stream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå