Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen fra helvete!

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en datamaskin med bluescreen. Aner ikke hva som kan være galt, og vi har sikkert prøvd alle mulige måter for å fikse problemet. Dette er det vi har prøvd å gjøre;

Bytte Skjermkort.

Bytte RAM.

Formatere.

Rebote BIOS.

Ta ca. alle komponenter ut og sette de inn igjen.

Noen som har flere forslag eller en ufin prognose og komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv dette programmet først:

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

:)

Ser ut som et bra program, men det har seg slik at vi ikke en gang får kommet oss inn i windows før helvete bryter løs :p Og maskinen står helt på bakbena når det gjelder og starte i noen som helst annen modus enn vanlig.

Men takker for forslaget, tror jeg skal benytte meg av dette programmet for å motvirke fremtidige problemer på min egen pc ;)

Lenke til kommentar
Du sier ingenting om hvilken maskinvare dere har eller hva blåskjermen(e) sier, så alt jeg kan anta er at det er maskinvarefeil.

Jeg husker ikke helt hva det står på feilmeldingen for det er noen dager siden jeg så den, tenkte bare jeg skulle prøve å fiske litt mens jeg var på forumet. Mener og husket at feilmeldingen forsvant ganske fort tough, og startet maskinen på nytt med en gang.

Han kjører et forholdsvis gammelt oppsett;

LGA775

Core 2 duo E6400 (tror jeg det var)

2G RAM (husker ikke hva slags type han har)

En eller standard strømforsyning

Vi har byttet mellom Geforce MSI 7800GTX 512Mb og Gainward 7950GTX X2 1G

Hvis dette hjelper i det hele tatt da :p

Lenke til kommentar
Prøv å kjør maskinen med kun én RAM-brikke, og ta ut all unødvendig maskivare som CD-ROM, ekstra harddisker osv. Reset BIOS til fail safe defaults og reinstaller OS.

Dette mener jeg å huske at vi prøvde, når vi bare lot det være en RAM brikke i under oppstart begynte bare hele systemet og pipe og ingen ting startet opp. Tror kanskje det var pga. Dual Channel. Vi prøvde og koble ut alt det unødvendige utstyret som du nevner, men det hadde ingen effekt. Failsafe i BIOS gjorde heller ingen nytte. Når vi prøvde og re-installere OS hengte alt seg og gikk tilbake til restart og bluescreen.

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg holder en knapp på maskinvarefeil. Har dere prøvd med kun den ene, så kun den andre RAM-brikken? Mulig de er synderne her.

Godt poeng, det tror jeg faktisk ikke vi har prøvd. Skal sjekke det ut og komme tilbake til deg om det gjør susen i brusen ;)

Edit

Dette hjalp ikke!

Endret av venture
Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem, men siden du ikke har skrevet noe mer utfyllende informasjon kan jeg ikke vite, Men iallefall så har jeg windows xp media center edition på laptoppen min, og da jeg installerte AVG free på den fikk jeg en endeløs bluescreen restart, måtte restarte i safe mode og slette AVG før det ga seg.

Lenke til kommentar
Høres ut som om hardisken er gåen, og da nytter ingenting annet enn

å få inn ny disk og reinstalere XP. Håper du har back up.

Har vært bort i et slikt problem tidligere. Valgte å ta ut hardisken for så å formatere den på en annen maskin. Noe som virket utmerket bra.

En annen løsning kan være at trådstarteren installerer Windows Vista på hardisken for så å formatere hardisken på nytt etter at den var blitt formatert av Vista. Da vil det gå fint med formatering av disken tror jeg. Formateringsmekanismen i Windows Vista virker annerledes enn i XP.

Hvis du velger metode 1, at hardisken skal formateres på en annen maskin, må den formateres enten via Disk Management, eller høyreklikke direkte på stasjonbkstaven og velge Formater (Hurtig/Quick)

Endret av samerk
Lenke til kommentar
Hadde et lignende problem, men siden du ikke har skrevet noe mer utfyllende informasjon kan jeg ikke vite, Men iallefall så har jeg windows xp media center edition på laptoppen min, og da jeg installerte AVG free på den fikk jeg en endeløs bluescreen restart, måtte restarte i safe mode og slette AVG før det ga seg.

Har prøvd dette, men det var til ingen nytte. Får ikke startet opp i Safemode.

Høres ut som om hardisken er gåen, og da nytter ingenting annet enn

å få inn ny disk og reinstalere XP. Håper du har back up.

Har vært bort i et slikt problem tidligere. Valgte å ta ut hardisken for så å formatere den på en annen maskin. Noe som virket utmerket bra.

En annen løsning kan være at trådstarteren installerer Windows Vista på hardisken for så å formatere hardisken på nytt etter at den var blitt formatert av Vista. Da vil det gå fint med formatering av disken tror jeg. Formateringsmekanismen i Windows Vista virker annerledes enn i XP.

Hvis du velger metode 1, at hardisken skal formateres på en annen maskin, må den formateres enten via Disk Management, eller høyreklikke direkte på stasjonbkstaven og velge Formater (Hurtig/Quick)

Han har ikke backup, men det er ikke så farlig for jeg har det meste han hadde på min datamaskin. Jeg skal prøve og formatere HD på min data og se om det gir meg et positivt resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...