HDSoftware Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Vi er i ferd med å kjøpe inn nye servere og !kaste" ut det gamle. Alt det nye skal kjøre Windows 2008 Server og vi skal benytte HyperV etc. etc. Masse morsomt for meg i vente med andre ord, men... I dag kjører vi en SonicWall med egen VPN og slikt. Det jeg lurer på er om jeg egentlig kan ta denne vekk og erstatte med en dedikert Win2008 boks og bruke den som FW og ROUTER. Har derfor følgende spørsmål: 1. Hva er den generelle oppfatningen der ute om sikkerheten til Windows 2008? 2. Klarer den mange VPN tilkoblinger uten for my resurser? 3. Er krypteringen på trafikken i henhold til dagens standarder? Tenker spesiellt på VPN og Terminal server Alle seriøse svar mottas med takk. Endret 7. januar 2010 av HDSoftware Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Svarer mest for å få tråden i mine innlegg, men uansett: Jeg har ikke hørt om noe knekking av RDP-krypteringen. Kun brute force som har vert tilfellet de gangene RDP har vert involvert. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Om 2008 maskinen ikke skal brukes til andre oppgaver så ser eg ikke et problem med det, forutsatt at den blir oppdatert fortløpende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå