Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvorfor dukker bluscreen opp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange grunner til bluescreen..

hovedgrunner

-software

-hardware

sjeldent:

- bruker

det er ytterst sjeldent at bluescreen ødelegger en maskin, men man kan miste arbeid som ligger på minnet som ikke er lagret på HDD

normalt bare rebooter maskinen og kjører en rask memorytest før den fortsetter som vanlig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Etter et kjapt google søk, så viser det seg at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre. Prøv å oppdater driveren til skjermkortet, og sjekk temperaturen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Trykk "Windows-knappen"+"R" og skriv inn dxdiag, gå på skjerm. Så går du inn på nvidia.com / ati.com, og velger skjermkortet ditt. Og laster ned driveren.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å trykke windows og "R" knappen.

men akkurat nå holder min pc på å kjøre noe startup repair program igjen. dette kommer automatisk etter bluescreen. først får jeg opp noe som heter system recovery options hvor jeg må velge keyboard layout.

deretter begynner startup repair.

skjermen er delt opp i seks deler nå. altså, samme bilde seks ganger.

når dette programmet er ferdig restarter maskinen min, men som mange ganger før, vil den mest sansynligvis starte rett på system recovery valget igjen, og kjøre den samme runden gang på gang..

det hender seg at eg kommer meg inn i windows igjen, en kort stund før bluescreen dukker oppigjen og den samme runden kommer igjen.

(nå bruker jeg samboers laptop)

klistrelapper? ja det er noen her. ved keyboardet er det en hvor det står navnet på pc'n og hvor mye Gb og sånn jeg har der, str på ting.

bak har jeg en lapp hvor det ståt navnet på pc'n

Acer

Aspire 5720z series

models no: icl50

dc rating osv

er det noe der?

står noe som heter U.S patent nos og masse nr. er det noe skjermkort greier? eller OS?

en annen lapp står det

Contains Transmitter Module Atheros+ masse nr..?!

men tror ikke noe av dette har noe med skjermkort eller OS og gjøre.. ;/

Lenke til kommentar

nå laster jeg ned driveren..

jeg var inne på directX diagnoseverktøy, og inne på skjerm. men der står det at det ikke er noen problemer.. er dette relevant? eller kan det være et problem med skjermkortet alikevel..

Endret av Miss_Sanner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...