Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 er det flere grunner til at det dukker opp? og hva kan skje med en laptop om bluscreen dukker opp? Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det hadde vært flott å få feilkoden til BSOD-en. Den står på blåskjermen, vanligvis noe som "0x000001a" eller lignende. Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 åja? det har jeg kanskje.. tok nemlig bilde av den siden.. skal se om jeg kan lese det Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 mange grunner til bluescreen.. hovedgrunner -software -hardware sjeldent: - bruker det er ytterst sjeldent at bluescreen ødelegger en maskin, men man kan miste arbeid som ligger på minnet som ikke er lagret på HDD normalt bare rebooter maskinen og kjører en rask memorytest før den fortsetter som vanlig Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 der står det 0x00000124 (0x00000000,0x9235E028,0xF2000040,0x00000800 håper det var alle tallene.. for mere kan jeg ikke se på mobilen min her. men TROR jeg tok bilde av hele skjermen.. Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 men kan det komme av virus? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 av det jeg finner ut er 0x00000124 koden en feil som har med Nvidia skjermkort å gjøre.. hva slags skjermkort har du og OS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Etter et kjapt google søk, så viser det seg at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre. Prøv å oppdater driveren til skjermkortet, og sjekk temperaturen. Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 hehe, ja si det du. er ikke noe datageni jeg.. fortell meg hvordan jeg finner det ut, så skal jeg fortelle deg det ;D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Trykk "Windows-knappen"+"R" og skriv inn dxdiag, gå på skjerm. Så går du inn på nvidia.com / ati.com, og velger skjermkortet ditt. Og laster ned driveren. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 du har ingen klistremerker på laptopen da som sier noe om OS og skjermkort? Trykk "Windows-knappen"+"R" og skriv inn dxdiag, gå på skjerm. Så går du inn på nvidia.com / ati.com, og velger skjermkortet ditt. Og laster ned driveren. BRILLIANT! Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg skal prøve å trykke windows og "R" knappen. men akkurat nå holder min pc på å kjøre noe startup repair program igjen. dette kommer automatisk etter bluescreen. først får jeg opp noe som heter system recovery options hvor jeg må velge keyboard layout. deretter begynner startup repair. skjermen er delt opp i seks deler nå. altså, samme bilde seks ganger. når dette programmet er ferdig restarter maskinen min, men som mange ganger før, vil den mest sansynligvis starte rett på system recovery valget igjen, og kjøre den samme runden gang på gang.. det hender seg at eg kommer meg inn i windows igjen, en kort stund før bluescreen dukker oppigjen og den samme runden kommer igjen. (nå bruker jeg samboers laptop) klistrelapper? ja det er noen her. ved keyboardet er det en hvor det står navnet på pc'n og hvor mye Gb og sånn jeg har der, str på ting. bak har jeg en lapp hvor det ståt navnet på pc'n Acer Aspire 5720z series models no: icl50 dc rating osv er det noe der? står noe som heter U.S patent nos og masse nr. er det noe skjermkort greier? eller OS? en annen lapp står det Contains Transmitter Module Atheros+ masse nr..?! men tror ikke noe av dette har noe med skjermkort eller OS og gjøre.. ;/ Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 hehe.. unnskyld.. fik vite av noen hva OS er... jeg har Vista.. skal prøve å fine ut hva slags skjermkort jeg har;D Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Er dette skjermkortet mitt? står visst noe på den ene klistrelappen som kanskje er det likevel.. det står; up to 1023mb Nvidia Geforce 9300g TurboCache Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 ja geforce 9300 er skjermkortet ditt Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 å så bra , da fant jeg ut det men nå har skjermen min klikka helt. den er delt opp slik at det samme bilde kommer 6 ganger, og nå er det bare massevis av loddrette blå striper der.. ??? :/ Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 går jeg så på nett å laster ned det du sa? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 last ned og installer denne: http://www.nvidia.com/object/notebook_winv...95.62_whql.html Lenke til kommentar
Miss_Sanner Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) nå laster jeg ned driveren.. jeg var inne på directX diagnoseverktøy, og inne på skjerm. men der står det at det ikke er noen problemer.. er dette relevant? eller kan det være et problem med skjermkortet alikevel.. Endret 7. januar 2010 av Miss_Sanner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå