Gå til innhold

PL: 20.1.10 v Tottenham, Anfield.

Smågal

Liverpools beste  

24 stemmer

1. 1. v Tottenham

• Reina
      2
    • Carra
      1
    • Skrtel
      1
    • Kyrre
      1
    • Insua
      1
    • Lucas
      2
    • Masche
      0
    • Danny Deg / Deggærn
      2
    • Aquilani
      9
    • Riera
      0
    • King of rebound
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig med tre poeng her, vi dummet oss ut mot Stoke, menalle de tre andre lagene som kjemper om fjerdeplassen bort ett eller tre poeng så vi er fortsatt like langt. På den andre siden er det veldig viktig med en seier her da vi faktisk må begynne å kneppe poeng mot de andre lagene.

Håper på skikkelig midtuke (CL) stemning på Anfield og seier.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi vinner om vi stiller med vårt beste tilgjengelige lag. Dvs:

Maxi-Aqui-Riera

Ngog

og Pacheco etterhvert. En som kan komme inn å drite i hvem han spiller mot, med mot og attitude, vil spille seg inn på laget, vise seg frem osv. Det blir bra.

Lenke til kommentar

Tror vi taper med minimum 3-0. Klarer desverre ikke å se for meg at vi skal greie å slå et såpass godt lag som Tottenham, sånn som vi spiller nå. Spesielt når vi har 3 så viktige spillere ute. Liker treern til Smågal, men jeg tror N'Gog vil slite alene på topp, om han ikke får mye hjelp fra Maxi, Aqui og Riera. Håper vi får inn en spiss så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Deler ikke pesimismen din denne gangen Jefe. :) :)

Tottenham kommer fra 0-0 mot hull som er mindre imponerende en 1-1 mot stoke.

I tillegg ryktes det at Lennon er ute denne kampen også, om det er tilfelle så har vi allerede et bedre utgangspunkt.

Men om vi nå skulle finne på å score det første målet denne kampen, så må vi for all del unngå å "Ta en Rafa". Ri på 1-0 mot Tottenham vil i hvertfall jeg unngå. Vi kan rett og slett ikke legge oss bak på hver jævla gang vi leder. Reading og Stoke de to foregående kamper er nylige eksempler på at vi gjor akkurat dette, og resultatet av det.

Men Tottenham har holdt nullen 5 kamper på rad nå, bare det er en prestasjon.

Kyrgiakos, spilte strålende forrige kamp, hvorfor kan ikke han gjøre det igjen? Møter trolig en Two meter Peter i dueller og pingla Peter vil nok få noe å bryne seg på mot denne Grekern. Det vi kan frykte er da om det blir mye spill langs bakken og lite innlegg, så får vi nok større problem med Kyrre på banen.

Vil se Aurelio denne kampen på backen. Insua har vært god, men har i det siste vært veldig usikker bakover, har sikkert godt av en pause også.

Sammen med Kyrre vil jeg helst ha Agger, men skade hindrer det, Carra inn.

Kelly skal jo etter alle solemerker være skadefri igjen, skal ha vært for 1-2 uker siden det var beregnet at han skulle være tilbake. Han på høyreback om det er tilfelle, om ikke- Degen-

Vil se masche i tospann med Aqui selvfølgelig. Lucas sitt spill(og disposisjonen av han) har vært under hver kritikk i år. Potensielt en spennende duo, det kan dog stilles spørsmål om vi er bedre stilt med Gerrard sammen med Masche og Aquilani bak Torres, når alle 4 er skadefrie. Jeg stemmer hvertfall for å få prøvd det ut et par kamper.

Foran fra venstre til høyre. Riera-Pacheco-Maxi

Jeg har en liten thing for Pacheco, som de fleste andre her inne, og ser ikke at vi har noe bedre alternativ for tiden i denne posisjonen, Kuyt burde vært bannlyst fra den såfall. Det jeg kan innse er at han kan bli for veik, men what the heck. Han må få prøve hverrtfall, vårt største talent siden Gerrard. You go son!

Foran, kuyt eller gog? Må si jeg er usikker. Goggen har bedre teknikk og shit en Kuyt men i tillegg kan rutinen komme oss til gode. Ngog hadde også store problemer med sterke stoppere mot Stoke og fikk ikke til en dritt, kanskje fordi han fikk mindre å jobbe med en hva min oldefar kan produsere av sæd men. Sterke stoppere blir det uansett mot Tottenham og jeg tror vi kanskje kan være bedre stilt med murveggen Kuyt, til å begynde med hvertfall.

Live edit: Har jo glemt Babel, spiller han fortsatt for oss? :hmm:

Jeg vet jeg vil se Babel på topp denne kampen hvertfall, mer fart en Torres, god fysikk, skyter bra, dårligere fotballforståelse en Nani. Kan funke mot hjernedøde men fysiske tottenham-stoppere!

Sum sumarun

Reina

Kelly-Carra-Kyrre-Aurelio

Masche-Aquilani

Maxi-Pacheco-Riera

Babel(Kuyt)

edit: Lucas runder for øvrig 100 kamper i morgen for Liverpool.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Er faktisk helt enig med laget, men aldri i verden at vi kommer til å få se det mot Tottenham. Kuyt og Lucas er jo garantert en plass. Babel er garantert ikke en plass. Maxi og Aqui kommer aldri til å spille fra start (for tøff kamp for dem vettu) og Pacheco sier seg jo selv aldri kommer til å spille fra start hvertfall (selv om jeg synes det faktisk er en bra tanke og at det ahdde vært suksessfullt). Men, vi kan jo krysse fingra.

At Lucas runder 100 kamper for Liverpool sier jo sitt om klippekortet hans.

Lenke til kommentar
Liverpoolsupportere mobiliserer nå til en aksjon i forbindelse med ligakampen mot Tottenham i morgen. Når spillerbussen kommer kjørende mot Anfield i morgen, skal spillerne bli møtt av et hav med supportere, flagg og bannere langs Anfield Road og helt opp til Shankly Gates. Hovedmålet ved dette skal være å vise spillerne og støtteapparatet at supporterne står bak dem og støtter dem i den tunge tiden som klubben nå er inne i.

Kom over dette da jeg leste litt på KF. Skulle gitt mye for både å delta på dette og stå på The Kop i morgen, men desverre en umulighet.

Håper uansett denne aksjonen får stort oppmøte og bidrar til å fyre spillerene ekstra opp før denne særdeles viktige kampen. Satser også på at de klarer å ta med seg og skape en enorm atmosfære inne på tribunene og gjøre alt for å støtte opp om laget, det er nå det trengs som mest.

Lenke til kommentar
Om Rafa har gått tom for fleinsoppen så er det en mulighet.. :)

Ahhh fleinsopp.

Må være det eneste positive jeg har lest som står på KF. Forøvrig så deler jeg ditt syn Termo, at supporterne må vise mer støtte enn noen gang. Og laget til Smågal er spennande.

Lenke til kommentar

Jeg tror Rafa har i den nye kontrakten han fikk i fjor at han skal ha konstant tilgang på fleinsopp, så at han går tom for det er litt mye å håpe på tror jeg.

Edit: Ja, håper supporterne klarer å gi spillerne et skikkelig boost i morgen!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
For en fantastisk lesning du kom med der da Termo. Slik skal det være. Herlig av alle som deltar.

Ideed:) Vi er Liverpool! Vi lar oss ikke knekke! Leste hele innlegget nå på .no Det skal vist formelig koke på stadion også, det ser jeg virkelig fram til. Har lagt merke til at det har vert roligere, uten at det er så rart egentlig.

Kjempe lag du har satt opp der smågal, men kunne nesten hatt Eccleston eller noen andre også på topp. Det fine med disse guttene er at de brenner etter å få sjanser, og de er ikke redde for å gi gass heller.

Jeg har ingenting i mot å dra inn klippekort når vi er i en sånn periode som dette, så lenge spillerene ikke presterer så kan man fint benke dem og slippe andre til.

Kjedelig at vi er enige da, blir ikke noe gang her :p

Edit2: Uff, Aurelio på back? Jaja, du setter ikke det opp neste gang ivertfall ;)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Bra vi er uenige om noe ;) Insua har vært såpass defansiv dårlig de siste kampene spør du meg at Aurelio sin rutine kan komme oss til gode mot et godt angrepslag. Vi får se, kan godt hende jeg "angrer" på det ja :p

Jeg er btw veldig fan av Insua, kjøpte drakt med han og greier, men i det siste har jeg følt meg litt ekstra utrygg med han på backen.

Lenke til kommentar

Litt enig angående Insua, talentet er udiskutabelt, og elsker at han har spilt seg opp fra reservelaget, men han er ikke helt trygg og har gjort noen feil defensivt i det siste. Spilt mye også, kanskje han kan ha godt av en liten hvil.

Vurderte forresten å satse det jeg har til rådighet av penger på seier i morgen, men i såfall ville jeg gått et ekstremt kjedelig russeball i møte hvis vi tapte. På den andre siden kan det bli ekstra gøy hvis vi vinner...Vanskelig :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...