Gå til innhold

PL: 20.1.10 v Tottenham, Anfield.

Smågal

Liverpools beste  

24 stemmer

1. 1. v Tottenham

• Reina
      2
    • Carra
      1
    • Skrtel
      1
    • Kyrre
      1
    • Insua
      1
    • Lucas
      2
    • Masche
      0
    • Danny Deg / Deggærn
      2
    • Aquilani
      9
    • Riera
      0
    • King of rebound
      5

Anbefalte innlegg

b_9.png Liverpool - Tottenham b_19.png

10.1.10

Liverpool - Tottenham

Barclays Premier League

170:00 @ Anfield

Canal+ Sport 1

Dommer: Howard Webb

PROP090524-31-Liverpool_Tottenham.jpg

Forrige gang Liverpool og Spurs møttes på Anfield var i fjor, sesongens siste kamp og Hyypias tårefulle farvell. Kampen endte for øvrig 3-1 favør Liverpool, Keane scoret Spurs mål mot gamleklubben.

Liverpool kommer fra nok en begrederlig kamp og vil prøve å heve seg. 1-1 mot Reading tror jeg egentlig ikke var et sjokk for noen mtp hvordan denne sesongen har vært. 1-1 mot Reading skal likevel ikke skje med tilnærmet toppet lag. Spurs kommer derimot godt ifra det denne runden med komfortabelt 4-0 over Peterborough, og fortsetter sin gode sesong og selvtilitten er nok på topp. Liverpool må være på tå hev i denne 6-poengskampen, Tottenham ser ut til å bli en seriøs rival om 4.plassen i år. Vinner Liverpool denne kan de avansere til 5.plass på tabellen.

post-155399-1262864570_thumb.jpg

Liverpool news

Denne kampen blir meget viktig for resten av sesongen. Med seier kommer Liverpool som sagt, kanskje opp på 5 plassen og 1 poeng fra den viktige 4.plassen. Liverpool er merkbart svekket når Mascherano må sone sin siste kamp av 4 mot Spurs. Inn kommer mest trolig Aquilani i tospann med Lucas. Videre på skadelisten finner vi Johnson, Riera, El zhar og Kelly. "Fortet" Anfield har ikke i år vært som det skal være. Seks seiere, to uavgjort og to tap er hva årets sesong skriver, til nå. Rafa og spillerne er nok innstilte på igjen å gjøre Anfield til et 'fort' og burde være topp motiverte når de møter et sterkt Spurs lag. En som mest trolig er virkelig motivert, og fyrt opp er Fernando Torres. I quote:

Tottenhams Sebastian Bassong har gitt Fernando Torres litt ekstra motivasjon foran søndagens kamp på Anfield. Bassong sier nemlig til Mirror at han ikke frykter Torres på noen som helst måte.

Jeg vil tørr å vedde på et Torres mål eller tre denne kampen.

Liverpool-spillerne har for øvrig vært ute i snøven i det siste - mon tro om det er straffetrening etter hva de har levert i år. Mascherano får hvertfall klar beskjed fra Torres.

95589946.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=77BFBA49EF878921A343B2C87A49D8F56BA773FD45A0CB748027EEBECA0F7DDFFB0EAF067B16C7DE

Forventet starting-XI:

Reina

Carragher - Skrtel - Agger – Insua

Lucas - Aquilani

Kuyt - Gerrard - Benayoun

Torres

Man to watch: Fernando Torres

Siste 5 kamper:

Reading 1 - 1 Liverpool

Aston Villa 0 - 1 Liverpool

Liverpool 2 - 0 Wolves

Portsmouth 2 - 0 Liverpool

Liverpool 2 - 1 Wigan

Tottenham News

Liverpool er heldige som slipper unna en av de beste vingene i ligaen, Lennon. Han må stå over på grunn av en strekkskade. Resten av skadelisten - Bentley, Cudicini og Woodgate.

Liverpool tar altså imot et Spurs-lag i god form og som nok er veldig motiverte til å ta en "double" mot Liverpool. Spurs vant i serieopningen mot nettopp Liverpool 2-1 på WHL. Det er nok få som har glemt målet til Assou-Ekotto enda. Heldigvis kan ikke han spille grunnet afrika-mesterskapet.

Lagets toppscorer og lagets stjernespiller for i år er Jermain Defoe med 15 fulltreffere totalt. Derav 14 i ligaen, som er 2 mer enn vår egen Torres. Bak han står Keane og Crouch (begge tidligere LFC-spillere) med 8 mål på hver.

Forventet starting-XI:

Gomes

Corluka - King - Dawson - Bassong

Modric - Huddlestone - Palacios - Kranjcar

Defoe - Keane/Crouch

Man to watch: Jermaine Defoe

Siste 5 kamper:

Tottenham 4-0 Peterborough

Tottenham 2-0 West Ham

Fullham 0-0 Tottenham

Blackburn 0-2 Tottenham

Tottenham 3-0 Manchester City

Resultattips: 3-1. Torres x3, Defoe.

Lykke til.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra info. Blir nok en hard kamp for spurs dette her. Har holdt nullen lenge nå, og det står nok ikke til helga er jeg redd for. Som hardbarka spursmann så må jeg si 1-2 til oss :}

Edit: Forøvrig så ønsker jeg å se følgende lag:

Gomes

Corluka - King - Dawson/Bassong - Bale

Modric - Huddlestone - Palacios - Kranjcar

Defoe - Crouch

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Henger meg på den. Glimrende førstepost.

Typisk oss og tape nå som vi har vunnet 2 kamper på rad i ligaen og virker å bygge et godt momentum for de kommende kampene. Til tross for dette er jeg positiv og tror vi vinner. Torres scorer i alle fall. ;)

Lenke til kommentar

Takktakk. :)

Hadde jeg bare hatt penger nå, skulle satt litt på en torres-gåll ja.

Ps: "Hermet" litt etter avataren din jeg Termo ;p Siden du kvitta deg med Masche tok jeg over arven og følgte fotsporene dine i snøven. Hehe

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
guttorm! Endelig hjemme igjen?

Tror du klarer å være oppegående til klokken 17:00 uansett dagen derpå. :)

Jepp :) Du får meg til å føle at jeg har vert savnet, det er jo nice :D

Det jeg mener er at jeg ikke må være så dårlig, stress å komme seg til puben om man er mega fyllesyk.

Håper ikke kong vinter setter en stopper for kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...