Gå til innhold

Vista Home Prem installasjonsproblem

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5920g som jeg brukte til skolebruk ifjor mens jeg gikk på IKT, derfor måtte jeg formatere og helst installere XP men siden det ikke gikk (Det finnes ikke XP drivere til 5920g) fikk Business istedet.

Lang historie kort!

Jeg har nå problemer med å få installert Home Premium igjen, jeg avinstallerte Business fordi jeg skal bruke den til hjemmebruk og den produkt-nøkkelen var skoleregistrert.

På maskinen så lå det en partisjon med recovery delen på, den gikk dukken når jeg formaterte på skolen.

Jeg får error om at produktnøkkelen ikke fungerer med installerte versjonen av Vista.

Jeg gikk til Datakjeden, fikk en cd av en i kassa der, dytta den i maskinen og kjørte igang istallasjonen av Vista Home Prem. Når det ikke fungerte gikk jeg igjen opp på Datakjeden og spurte hvorfor det ikke funker når jeg får en cd av en av de som jobber der som forsikrer meg om at det skal funke. Det jeg da fikk beskjed om var at det ikke funka fordi installasjonen hadde en nyere ServicePack enn det produkt-nøkkelen min var registrert for.

Jeg fikk idag også en melding fra en av sjefene på Datakjeden om at de aldri har hatt et lignende problem og at jeg godt kunne enten sende den inn til service for 750kr-1000kr eller bestille en recovery cd for maskinen for ca400-500kr.

Siden jeg helst vil unngå og bruke mere penger enn det som er nødvendig lurer jeg da på følgende:

* Betyr det at må finne en f.eks ServicePack 1 installsjon og installere den?

* Spiller det noen rolle hvilke ServicePack som er på cd'en? (stoler ikke helt på butikkansatte etter at en på Elkjøp prøvde å lure meg)

* Er det lov å laste ned .ISO filer fra nett som inneholder Vista?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Jckf

Takk for svar, skal se om jeg kan finne en =)

Går det ann å laste ned fra f.eks Microsoft sine sider eller blir det at jeg må ta fra en eller annen Torrent side?

@Hårek

Det er en .ISO dvd med alle de forskjellige installasjonene til Vista med, Home, Business, osv osv. Jeg har installert det. Jeg er nå stuck der jeg MÅ skrive inn produkt-nøkkelen for å kunne bruke maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...