Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sjermkortet starter og gå så slutter det og starter gjenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet koffor dette sjer?

er ikke sikker kor eg skal poste denne :)

men sjermkortet starter normalt og gå så går det sakte så går det kjapt osv. heile tida og det sjer ingen ting på sjermen noen som vet koffor? :)

Her er det ingenting å gå på.

Werner

Lenke til kommentar

Skulle gjerne flyttet denne til rett kategori. Elektronikk er det i alle fall ikke.

Men jeg skjønner ikke hva du prøver å beskrive. Er det viften på skjermkortet som varierer i hastighet? Er skjermen bare svart?

Er kategorien isåfall "Maskinen fungerer ikke"?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne flyttet denne til rett kategori. Elektronikk er det i alle fall ikke.

Men jeg skjønner ikke hva du prøver å beskrive. Er det viften på skjermkortet som varierer i hastighet? Er skjermen bare svart?

Er kategorien isåfall "Maskinen fungerer ikke"?

problemet er når eg skrur på maskina så går alt som normalt.. ok.

så når etter litt tid ca 5- 10 sec så begynner vifta og gå sakte så fort osv lenge..

la oss sei

1 er min speed og 10 er max så går den så

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 10 10 10 10 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 osv.

heile tida og sjermen er svart...

og det sjer med 2 sjerkort eg har...

pci exp har all strømm den trenger og alt.

kjøpte allt nytt

til og med mitt gamle sjermkort funka ikke :(

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518692

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481132

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437488

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427007

Lenke til kommentar

Får du i det hele tatt noe bilde fra du slår på maskina? Kommer det noen bipe-lyder? Høres nesten ut som det er noe annet som er galt. Dersom du har mulighet så test kortet i en annen maskin (dersom det aldri kommer noe bilde på skjermen). Dersom det virker i en annen maskin så er det noe galt med resten av maskina di.

Lenke til kommentar
Får du i det hele tatt noe bilde fra du slår på maskina? Kommer det noen bipe-lyder? Høres nesten ut som det er noe annet som er galt. Dersom du har mulighet så test kortet i en annen maskin (dersom det aldri kommer noe bilde på skjermen). Dersom det virker i en annen maskin så er det noe galt med resten av maskina di.

nei det kommer ingen ting opp på sjermen.

og ingen bipe lyd siden det er nytt kort kommer det lys i stedet og det er grønt.. alt funker med andre ord...

hmm eg kjøpte ny for den andre va ødlagt..

og det andre sjerm kortet eg snakka om funka fint på den forge pcn det va 9800 eller noe.. er det maskina?...

letste nettop faktisk at eg hadde kjøpt ett hoved kort med crossfire ett eller anna innebygd... har det noe og sei?

Endret av coldasice
Lenke til kommentar

Det skal komme en "pip" lyd hvis speaker er koblet til. Grønt lys betyr ikke mye.

Har du koblet til alt som skal kobles? Alle strømkabler til HK/skjermkort, CPU-vifte på rett plass (starter den i såfall?). Er RAM satt skikkelig på plass? Prøv å ta de ut og sett tilbake kun den ene (de kan være litt trege så jeg bruker å presse de ned på midten etter at låseklipsene er på plass) Jeg ville sjekket alt av kabler og dette med RAM. Dersom det fortsatt ikke virker så ville jeg demontert ALT og satt maskina sammen på nytt. Sjekk at HK ikke ligger ligger an mot bakplata på andre plasser enn de festene som skal brukes. Dersom det fortsatt ikke virket ville jeg prøvd med KUN prosessor og prosessorvifte (og strømkablene/on-off/reset/høytaler). Det skal nå komme en feilkode. Hvis ikke er det mest sansynlig HK eller PSU. Resten av komponentene ville jeg sjekket i en annen PC (dersom du får feilkode).

Lenke til kommentar
Det skal komme en "pip" lyd hvis speaker er koblet til. Grønt lys betyr ikke mye.

Har du koblet til alt som skal kobles? Alle strømkabler til HK/skjermkort, CPU-vifte på rett plass (starter den i såfall?). Er RAM satt skikkelig på plass? Prøv å ta de ut og sett tilbake kun den ene (de kan være litt trege så jeg bruker å presse de ned på midten etter at låseklipsene er på plass) Jeg ville sjekket alt av kabler og dette med RAM. Dersom det fortsatt ikke virker så ville jeg demontert ALT og satt maskina sammen på nytt. Sjekk at HK ikke ligger ligger an mot bakplata på andre plasser enn de festene som skal brukes. Dersom det fortsatt ikke virket ville jeg prøvd med KUN prosessor og prosessorvifte (og strømkablene/on-off/reset/høytaler). Det skal nå komme en feilkode. Hvis ikke er det mest sansynlig HK eller PSU. Resten av komponentene ville jeg sjekket i en annen PC (dersom du får feilkode).

ok skal prøve

Lenke til kommentar

ok skal prøve

okey eg hadde 2 røde og 2 svarte spotter i hk og tok dem røde så funker alt uten om sjerm bilde da vet eg rammen er problemet.. takk. >.O

okey eg har rotet og funnet min bror sin pc >.O

sjermkortet funker fett...

da er det nokk minnen

Endret av coldasice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...