Gå til innhold

bra oppset for gaming pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du skal fint klare å dra de spillene du nevner på maks i fullhd. Tror jeg ville lagt til et par hundrelapper til og fått en quad-core prosessor.

 

Hvilken quad-core prossesor burde jeg ha til den da?.

Du kan gå for denne for eksempel. Ytelsesmessig vil du ikke merke særlig forskjell ettersom det er få spill som støtter 4 kjerner, men det vil komme spill i fremtiden som vil benytte seg av alle kjernene. Kommer litt ann på hvor mye du er villig til å betale, men dette er en kraftig prosessor.

 

I'd suggest the athlon.. 4 cores at this point is irresistible.... also according to a toms hardware review... the athlon is found to be better than phenom 550 in left for dead... future games are going to be designed to utilize more cores...

 

hence my fingers point towards the athlon

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Du skal fint klare å dra de spillene du nevner på maks i fullhd. Tror jeg ville lagt til et par hundrelapper til og fått en quad-core prosessor.

 

Hvilken quad-core prossesor burde jeg ha til den da?.

Du kan gå for denne for eksempel. Ytelsesmessig vil du ikke merke særlig forskjell ettersom det er få spill som støtter 4 kjerner, men det vil komme spill i fremtiden som vil benytte seg av alle kjernene. Kommer litt ann på hvor mye du er villig til å betale, men dette er en kraftig prosessor.

 

I'd suggest the athlon.. 4 cores at this point is irresistible.... also according to a toms hardware review... the athlon is found to be better than phenom 550 in left for dead... future games are going to be designed to utilize more cores...

 

hence my fingers point towards the athlon

 

jeg så litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507046 :p. kanskje jeg burde gå for denne isteden for den til 2.6?

Lenke til kommentar
jeg så litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507046 :p. kanskje jeg burde gå for denne isteden for den til 2.6?

 

Den har lite cache, ville ha gått for med bedre modell, bare noen hundringser ekstra :)

 

hvilken burde jeg gå for da?. har du noen som er under 900kr? :) å takk for all hjelpen med å sette sammen bra gmaign pc til meg :D

 

Til den prisen ville ville jeg heller ha gått for en sterk 2 kjerne i stedet for en halvsterk 4 kjerne. Det som er lurt er at du går for nyeste socket på hovedkortet, enten om det er amd eller intel, slik at du kan enkelt oppgradere siden hvis det skulle bli nødvendig.

 

Edit, skrivefeil

Endret av vonkane
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

 

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

 

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

 

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

 

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

 

Windows 7 Ultimate AIO Aktivated finner man her og der på diverse nettsteder, men jeg oppfordrer deg ikke til å laste ned denne, fordi det er ulovlig å laste den ned, for ikke å nevne gratis.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

 

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

 

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

 

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

 

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

 

Windows 7 Ultimate AIO Aktivated finner man her og der på diverse nettsteder, men jeg oppfordrer deg ikke til å laste ned denne, fordi det er ulovlig å laste den ned, for ikke å nevne gratis.

 

Støtter bygget ditt. Personlig ville jeg ha gått for et billigere kabinett, men bare for å spare penger. Men det er ikke bare et kraftig bygg, men allsidig mht hva du kan bruke det til og oppgradering.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

 

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

 

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

 

men hva med operativsystem?. jeg må vell ha med det.

 

34 eller 64 kan noen si meg forskjell og hva slags som jeg burde ta?

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

 

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

 

Windows 7 Ultimate AIO Aktivated finner man her og der på diverse nettsteder, men jeg oppfordrer deg ikke til å laste ned denne, fordi det er ulovlig å laste den ned, for ikke å nevne gratis.

 

Støtter bygget ditt. Personlig ville jeg ha gått for et billigere kabinett, men bare for å spare penger. Men det er ikke bare et kraftig bygg, men allsidig mht hva du kan bruke det til og oppgradering.

 

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

 

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

 

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

 

men hva med operativsystem?. jeg må vell ha med det.

 

34 eller 64 kan noen si meg forskjell og hva slags som jeg burde ta?

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

 

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

 

Windows 7 Ultimate AIO Aktivated finner man her og der på diverse nettsteder, men jeg oppfordrer deg ikke til å laste ned denne, fordi det er ulovlig å laste den ned, for ikke å nevne gratis.

 

Støtter bygget ditt. Personlig ville jeg ha gått for et billigere kabinett, men bare for å spare penger. Men det er ikke bare et kraftig bygg, men allsidig mht hva du kan bruke det til og oppgradering.

 

 

hva med operativsystem da?. jeg må vell ha med deg:/

 

32 eller 64 bit system hva er forksjellen på dem å hva slags burde jeg ta?.

Lenke til kommentar
Den umiddelbare forskjellen er at 32-bit ikke støtter RAM over 3 GB. Har du 4 GB RAM, mister du en av de pluss litt ekstra pga skjermkort.

 

Øvrig info:

http://www.w7forums.com/windows-7-64-bit-vs-32-bit-t484.html

 

Trodde det var ikke mer en 4 ram 32 bits støttet. Men så har skjermkortet 1gb ram også, og så vidt jeg vet teller dette inn i denne potten. Jeg anbefaler windows 7 ultimate 64 bits, men det trenger du ikke å bestille sammen med pc'en. Jeg er en forkjemper for copyright, og mener produsenter og artister har rett på å tjene på, å velge hvordan deres produkt blir brukt. Men til tross for att Microsoft har det beste opperativsystemet, så er det også slik att dem har brutt alle regler i boka for å sparke beina under konkurenter, og sørge for att deres system er det eneste som er kompatibelt med diverse ting.

 

Til tross for att det er dyrt, så er det ofte slik att det lønner seg å betale mafian for beskyttelse også. Men på samme måte som med microsoft, så er det mye pågrunn av dem og deres lovbrudd att du trenger den "beskyttelsen".

 

Selvsagt så er det ikke slik i lovens øyne att dersom noen gjør noe ulovlig, så kan du gjøre noe ulovlig mot dem tilbake, det er selvtekt. Men så er det heller ikke slik att dem som piratkopierer windows har mye grunn til å ha dårlig samvittighet.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar
Støtter bygget ditt. Personlig ville jeg ha gått for et billigere kabinett, men bare for å spare penger. Men det er ikke bare et kraftig bygg, men allsidig mht hva du kan bruke det til og oppgradering.

 

Ja, man kan spare inn ett par hundrelapper dersom man vil det. Selv synest jeg ett par vifter(som i seg selv er verdt noen hundre kroner, støvfiltere, håndtak, HDD rails med støydemping og ett hull bak hovedkortet som iallefall ser stort nok ut til å nå til alle cpu kjøler skruene lett gjør seg verdt 100-300 kr, men har man ikke desse kronene å utsette, så går det ann å gå for ett billigkabinett.

 

Dette er forsåvidt en vurderingssak som ikke har noe spesielt å gjøre med pc oppsettet. Ett valg som man må gjøre på siden av hardware valgene, som handler mer om praktikaliteter.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...