Gå til innhold

[LØST]Råd til kjøp av gaming laptop


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har havnet i en situasjon der jeg ikke lengre har mulighet og plass til stationær pc. Jeg skal derfor kjøpe meg en bærbar pc, må egentlig bestilles fra komplett, så den må nesten finnes på deres lister.

Jeg vil at den skal kunne på best mulig måte erstatte den stasjonære pcen, og om mulig kunne kjøre Call of duty modern warfare 2 bra nok til at det lar seg spille online ;)

Hva anbefaler dere.. Hadde i utgangspunktet tenkt å legge meg rundt 15 000 kr pluss minus ... max 18 000 tror jeg.

 

på forhånd takk

 

RAA

Endret av Aardal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde jeg brukt så mye penger på en laptop, hadde jeg kjøpt en Alienware dra Dell.

 

http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-...s&cs=nodhs1

 

14k pluss oppgraderinger for 3k pluss frakt. Da har du spillmaksin.

 

hvilke oppgraderinger tenker du på? tror kanskje jeg kan strekke meg nærmere 20000 kr :)

 

jeg har sett litt selv på alienware, men det var en 17 tommer, tror kanskje jeg skal legge meg på 15 heller siden jeg faktisk flytter den litt rundt ;)

 

Fant denne på komplett:

HP Elitebook 8530w 15.4" WUXGA

Quadro FX2700,Core 2 Duo T9800,4GB RAM,320GB HDD,DVD±RW,Bluetooth,cam,XPP+VB

 

Jeg er veldig usikker på hva skjermkort jeg bør lete etter på pcene.. det er der jeg føler meg mest utrygg iforhold til å gjøre et riktig valg.

 

Den har jo quadro fx700, en del andre jeg har sett har et geforce gt230 kort og noen radeon kort som jeg iallefall ikke har peiling på egenskapene til.

 

Jeg vet ikke hva slags skjermkort som står i alienware pcen og hvordan det rater opp mot foreks kortet i den HPen, noen som har lyst til å opplyse meg bittelitt :D

 

påforhåndtusentakk ;)

 

RAA

Lenke til kommentar

Skal du bruke så mye penger på bærbar, bør du først bestemme deg for hva det er du vil betale for. Alienware er overprisa, men du får et veldig ... unikt utseende. Quadro-kort er beregna på grafisk bruk og ikke spilling.

 

Skal du gå etter en 15" med ytelse, bør du se på f. eks Multicom Kunshan W860, med for eksempel følgende konfigurasjon:

- 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare)

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x2GB)

- INTEL 160GB X25M MLC SSD-disk, gen 2

- GeForce GTX 285M 1GB

- Standard DVD-brenner

- Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk

- Bluetooth (ikke valgt)

- 3G (ikke valgt)

Total pris 18 601,-

 

Vil du kutte kostnadene en hel del, så kutt ut SSD-en. Om man trenger mer spillytelse enn det fu får her, er diskutabelt (med tanke på dagens spill), men jeg ser ikke noe behov for det. Maskina over vil uten tvil yte bedre enn Alienware-en over.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Uten å ha lest den siste kommentaren om multicom, ble jeg tipset av en kamerat om multicom og bestillte den pcen du her henviser til.. Jeg har ikke valgt SSD harddisk, men i tillegg har jeg valgt blueray spiller og oppdatert prossessoren et hakk pga den mellomste har 8 mb cache i stedet for 6 mb. tusen takk til alle 3 for innspillene... gleder meg til å få pcen hjem, den ble både bedre og billigere enn den tilsvarende alienware modellen...

 

RAA

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uten å ha lest den siste kommentaren om multicom, ble jeg tipset av en kamerat om multicom og bestillte den pcen du her henviser til.. Jeg har ikke valgt SSD harddisk, men i tillegg har jeg valgt blueray spiller og oppdatert prossessoren et hakk pga den mellomste har 8 mb cache i stedet for 6 mb. tusen takk til alle 3 for innspillene... gleder meg til å få pcen hjem, den ble både bedre og billigere enn den tilsvarende alienware modellen...

 

RAA

 

Tenker på å bestille den PCen jeg også, bare lurer på hvor lang bestillingstiden er. Hva var bestillingstiden for deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uten å ha lest den siste kommentaren om multicom, ble jeg tipset av en kamerat om multicom og bestillte den pcen du her henviser til.. Jeg har ikke valgt SSD harddisk, men i tillegg har jeg valgt blueray spiller og oppdatert prossessoren et hakk pga den mellomste har 8 mb cache i stedet for 6 mb. tusen takk til alle 3 for innspillene... gleder meg til å få pcen hjem, den ble både bedre og billigere enn den tilsvarende alienware modellen...

 

RAA

 

Tenker på å bestille den PCen jeg også, bare lurer på hvor lang bestillingstiden er. Hva var bestillingstiden for deg?

 

 

hvis jeg ikke husker feil ble den bestillt 7. januar, i dag .. 1 feb er den fremdeles ikke kommet pga lager mangel, men i utgangspunktet oppgir multicom 1-2 ukers produksjonstid + frakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...