Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Front komponentsett hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Dynabel DY9035 komponentsett nå (http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_169&products_id=1920).

Jeg vurderer og kjøpe et bedre et som Focal 130a1 settet (http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_169&products_id=577)

Hvordan vil dette bli lydmessig i forhold? Jeg tenker da og kjøre Dynabel'en som bakhøytalere.

Jeg kommer til og kjøre dette på en Audison VR 206 forsterker, litt usikker på om jeg skal kun kjøre et sett på forsterkeren og bakhøytalerne på cdspilleren (Pioneer DEH-P5100UB), eller om jeg skal kjøre begge på forsterkeren!

Vil det være verdt og kjøpe Focal settet?

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil helt klart bli bedre lyd med focal settet, men det forutsetter at monteringen er skikkelig utført.

Du bruker forsterkeren på fronthøyttalerene, og kjører bakhøyttalerene på spilleren hvis du synes at du MÅ ha høyttalere bak, så fader du disse ned slik at du ikke hører dem foran.

Hvis du har sub i bagasjerommet, og skal ha bakhøyttalerene i hatthylle, så må disse bygges inn i kasser slik at de ikke påvirkes av suben ;)

Lenke til kommentar

så verdt og kjøpe focal settet?

Greia er at det skal sitte folk bak hele tiden, og jeg vil jo gjerne at de skal høre noe annet enn bass hehe..

Ja sett du har skrevet det rundt om kring på nettet, så kan nok være enig der! Men hvor mye vil det gå utover lyden hvis man gjør det? (skal ikke gjøre det, bare lurer)

takk for svar cossie ;)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ha høytalere bak for at de bak skal høre musikken :)

Jeg tok ut høytalere bak, og det ble klar forbedring. Er bare å stille inn

(og montere) det riktig, som cossie sier, så hører de bak også godt.

Kraftig nok forsterker, høy plassering av diskant som peker mot

baksetet, riktige innstillinger på forsterkere/spiller hjelper.

Selg Dynabel-settet så får du litt ekstra penger til nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...