go4life Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei! Jeg har et Dynabel DY9035 komponentsett nå (http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_169&products_id=1920). Jeg vurderer og kjøpe et bedre et som Focal 130a1 settet (http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_165_167_169&products_id=577) Hvordan vil dette bli lydmessig i forhold? Jeg tenker da og kjøre Dynabel'en som bakhøytalere. Jeg kommer til og kjøre dette på en Audison VR 206 forsterker, litt usikker på om jeg skal kun kjøre et sett på forsterkeren og bakhøytalerne på cdspilleren (Pioneer DEH-P5100UB), eller om jeg skal kjøre begge på forsterkeren! Vil det være verdt og kjøpe Focal settet? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det vil helt klart bli bedre lyd med focal settet, men det forutsetter at monteringen er skikkelig utført. Du bruker forsterkeren på fronthøyttalerene, og kjører bakhøyttalerene på spilleren hvis du synes at du MÅ ha høyttalere bak, så fader du disse ned slik at du ikke hører dem foran. Hvis du har sub i bagasjerommet, og skal ha bakhøyttalerene i hatthylle, så må disse bygges inn i kasser slik at de ikke påvirkes av suben Lenke til kommentar
go4life Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 så verdt og kjøpe focal settet? Greia er at det skal sitte folk bak hele tiden, og jeg vil jo gjerne at de skal høre noe annet enn bass hehe.. Ja sett du har skrevet det rundt om kring på nettet, så kan nok være enig der! Men hvor mye vil det gå utover lyden hvis man gjør det? (skal ikke gjøre det, bare lurer) takk for svar cossie Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du trenger ikke å ha høytalere bak for at de bak skal høre musikken Jeg tok ut høytalere bak, og det ble klar forbedring. Er bare å stille inn (og montere) det riktig, som cossie sier, så hører de bak også godt. Kraftig nok forsterker, høy plassering av diskant som peker mot baksetet, riktige innstillinger på forsterkere/spiller hjelper. Selg Dynabel-settet så får du litt ekstra penger til nytt Lenke til kommentar
go4life Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 sant Så dere stemmer for at jeg kjøper Focal?^^ Dere trenger ikke tilfeldigvis en Dynabel BF4501? har en til overs etter at jeg kjøpte BF7501 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Focal, Alpine, Polk, Hertz, osv. tror jeg er trygge valg ja Uten at jeg har så lang erfaring, men det er inntrykkene jeg har fått. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 nice ;D takk for tips Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Bare hyggelig at jeg også kan hjelpe litt. Edit: Se signaturen min, det settet funker også bra iforhold til pris (min mening)... Endret 7. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
go4life Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Sett de der ja! Ser ganske greie ut Fornøyd med lyden i bilen eller? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Blir aldri fornøyd desverre. Men lyden er egentlig bra... Edit: Joda, blir nok fornøyd tilslutt Endret 9. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
go4life Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Kjenner til syndromet der haha, blir sånn med nesten uansett hva jeg driver på med x) You got mail Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Takk for handelen, Christian Hyggelig bilstereoprat også. Da har jeg penger til Polk Audio Signature komponentsett Endret 11. januar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Takk det samme Simen Alltid koselig med en annen entusiast! Det blir strøkent, du får vise meg det en dag, det må jo være helt rå lyd Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ja. Gleder meg til å montere det inn Forløpig blir det nok slik som Alpine-settet sto, men skal montere litt mer fancy etterhvert (har snakka med cossiemk1 om det). Har mer tid i vinterferien min, da får jeg jo garasje også... Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Blir bra det Hvordan tenker du og montere det da, siden du skal ha det litt mer "fancy"? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vet ikke helt. Men cossie forklarer meg det, forhåpentligvis Kan vise deg hvordan det blir. Tror bl.a. "wooferen" skal vinkles litt... Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) hehe ok Hvis dette gir bedre lyd med alt dette fancy greiene så får du fortelle meg hvordan Endret 11. januar 2010 av go4life Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ja skal gjøre det. Men tro meg, du får god lyd av Alpine-settet ditt! Jeg solgte det ikke fordi jeg syntes det var dårlig, for det var det ikke. Kommer til å savne det Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Ja, var fin lyd i det Sjekk ut hva jeg fikk for 2500kr! 2stk http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=4 :D Endret 11. januar 2010 av go4life Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå