Gå til innhold

Energy veritas v2.4 og yamaha rxv1300

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De høyttalerne er kongebra. Synd og skam å bruke noe så billig som rxv1300 som forsterker. Så vidt jeg husker er ikke høyttalerne altfor sultne, så det går jo ann og bruke forsterkern, men da ville jeg ikke ha koblet på noen andre høyttalere.

Skal du ha såpass bra høyttalere bør du ha skikkelig elektronikk bak. Har du ikke råd til både høyttalere og god elektronikk, er det bedre å kjøpe noen billigere høyttalere, og heller sponse på god elektonikk. Da vil lydkvaliteten bli bedre enn med dyre høyttalere og dårlig elekronikk.

God Hifi handler om matching av komponenter. Det viktigste er å finne en forsterker som passer, så kan du eventuelt oppgradere til bedre cd-spiller og kabler (hvis du tror på kabler da) senere.

Lenke til kommentar
Synd og skam å bruke noe så billig som rxv1300 som forsterker. Så vidt jeg husker er ikke høyttalerne altfor sultne, så det går jo ann og bruke forsterkern, men da ville jeg ikke ha koblet på noen andre høyttalere.  

Den er jo ikke så billig, eller? Koster jo 7-8k.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil kostet de høyttalerne 35000 kr når de var nye?? Da blir en flerkanals forsterker til 7-8000 "billlig". Mange mener at du bør legge minst like mye i forsterker som høyttalere, noen mener tilogmed dobbelt så mye på forsterker. Jeg mener at det matching og ikke pris som man bør gå etter. Er du heldig kan du finne en forholdsvis rimelig forsterker som matcher bra.

I alle tester jeg har lest av denne høyttaleren har de brukt enten flerkanalsforsterkere fra Krell, Proceed, eller Mark Levinson. Høyttalerne er nemlig fronthøyttalere i annerkjent high-end surroundsett.

Du kan jo for all del prøve å bruke yamahaen, men det stikker meg i hjertet å høre folk gjøre slikt.

Det blir for meg som om noen hadde Armani jakke og skjorte og brukte det sammen med joggebukse og julenisseslips.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da er det gjort, da har jeg bestill Energy veritas v.2.3 :) Gikk for lillebror, men jeg tror de klarer jobben :D

Du blir neppe misfornøyd. Hvem er det som selger dette nå? Synes å huske at jeg så Energy Veritas V2.2 på lefdal eller elkjøp i 1996 eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...