Gå til innhold

Flyselskap til Los Angeles som lar deg kjøpe plass ved nødutgang?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg og min bedre halvdel planlegger å reise fra Oslo til Los Angeles nå til sommeren.

Da jeg er allergisk mot dårlig beinplass(er 196cm høy) lurer jeg på om det er noen flyselskap som flyr til Los Angeles(evt San Fransisco) som lar deg bestille plass ved nødutgang likt det systemet Norwegian har på sine flyvninger?

Det er ikke veldig viktig at det er billigste flyselskapet. Det viktige er at jeg kan strekke litt på beina på veien siden det er en lang flytur.

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det ikke å reservere seter hos de fleste flyselskaper?

Er du ute etter reservasjon under bestillingen?

Uansett vil du nok ha nytte i av http://www.seatguru.com/

og andre linker du finner i tråden Praktiske ressurser for planlegging av reisen

Hei,

jeg er ute etter reservasjon under bestillingen ja. Jeg vet flere selskaper tilbyr valg av sete under reservasjon, men da er vanligvis de beste setene utelatt. Seatguru kjenner jeg godt til og har brukt flittig tidligere med godt hell.

Det er jo også selskap som lar deg sjekke inn 24timer før og velge disse setene men jeg skulle veldig gjerne ønsket at jeg kunne slappe av helt fram til sommeren i trygghet om at jeg hadde god plass på flyet..

Jeg lurer altså mest på om det er noen selskaper som flyr den strekningen som har startet med samme praksis som norwegian der man kan kjøpe sete(inkl de gode plassene).

Lenke til kommentar

KLM tilbyr dette, men man kan ikke velge de setene før ved innsjekking. I tillegg er det tilgjengelig bare på flyvninger til USA og ikke på retur.

Innsjekking online åpner 24 timer før avgang. Fordelen med å fly fra Norge, er at man kan sjekke inn for hele strekningen 24 timer før avgangen til Amsterdam, noe som gjør at innsjekkingen er tilgjengelig noen timer tidligere enn for mange av passasjerene. Antall prefered seats er jo ganske begrenset, og flyselskapets beste kunder får valgt disse uten å betale ekstra.

Pris? 70 EUR.

Ville heller basert meg på å bruke setguru for hva det er verdt. Det finnes ofte en rekke seter på større fly som har bedre benplass enn de man må betale ekstra for.

Lenke til kommentar
KLM tilbyr dette ved web-checkin, og kun da - for en ekstra fee. Dog skal man være oppmerksom på at KLMs Gold and Platinum får velge disse setene gratis.

Jeg innbiller meg BA lar deg reservere sete allerede ved bestilling, mot et ekstra gebyr. Det er muligens noe for deg å sjekke ut?

Skal sjekke ut BA ja. Har flydd en del med dem tidligere og har vært veldig fornøyd.

Takk for innspill fra dere begge!

Edit: Ser ut til at BA selger nødutgangsetene 10-4dager før avgang for 50pund :yes: Det er jo perfekt.

Endret av darthy001
Lenke til kommentar
50 pund virker ganske stivt. Ville det ikke da kanskje være et bedre alternativ, med tanke på hva man får for pengene, å fly World Traveller+?

Sjekket dette ut for en tid siden og trodde det kostet en del mer enn det smakte. Men ser nå at det var fordi jeg valgte premium economy helt fra Oslo og til LAX på BA sine sider(Kom på 24000 for 2pers).

Endte opp med å bestille Premium Economy fra Virgin Atlantic for ca 15000kr tur-retur Heathrow<->LAX for 2-personer etter at jeg så de var billigst på momondo. Ser at prisen for BA var nesten på pundet likt nå i etterkant, men er uansett fornøyd med den prisen.

Alt i alt litt dyrere enn jeg hadde håpt, men er verdt prisen for min del å kunne slappe av på en 11timers flytur :yes: Nå gleder jeg meg jo faktisk til å fly i motsetning til å grue meg som jeg vanligvis ville gjort...

Får bare håpe at Virgin Atlantic er bra da. Ser de skryter av at deres premium economy ble kåret til "best in class at this year's Business Traveller awards!" så blir vel bra.

Takk til alle for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...