Malicious Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 I PremierePro. For å endre hurtigheten på filmklippene (fastforward, slow motion osv), kan man gå inn på Video Affects > Video > Timecode og dra det over på det klippet du ønsker, men jeg ser ikke at det går ann å dra det over flere klipp samtidig. Jeg har prøvd å groupe klippene, og markere de jeg skal ha med, men det funker ikke. Noen som vet hvordan man gjør det? Må jeg redigere hastigheten for hvert enkelt klipp hver for seg? I tillegg til alle lydfilene som hører til? Utrolig tungvint. Kanskje det går an å smelte klippene sammen, men hva med lydfilene? Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 I premiere pro for å speede opp et klipp kan du velge klippet/klippene(tror du kan velge flere) og gå til menyen Clip - Speed/duration. Her kan du velge hvor lenge et klipp skal vare eller hvor mange prosent farta skal være. Du kan også velg å reversere klippet og du kan beholde pitch på lyden. Jeg synes dette er den enkleste metoden. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du har misforstått litt, Timecode-effekten er ikkje for å auke hastigheit til klipp, men for å vise tidskode: http://help.adobe.com/en_US/PremierePro/4....84D17CDFEa.html Om metoden til Jonnvoll ikkje fungerer, kan du leggje alle klippa i ein ny sekvens, og dra denne sekvensen inn i originalsekvensen. Her vil den fungere som eit vanleg videoklipp, og du kan endre hastigheita, anten ved å høgreklikke og velge Speed/Duration, eller ved å bruke «Rate stretch»-verktøyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå