Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er reglene for interiør i biler?


Siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er noen regler for hva man har lov til å gjøre med interiøret i en bil? Har man for eksempel lov til å skifte dashboard/lage sitt eget. Eller har man lov til å sette i et annet varmeapparat og skifte Speedometer og sånne ting.

Si at man har en litt eldre bil. Kan man da for eksempel skifte interiør og skifte ut diverse ting som nevnt over.

 

Takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i hvert fall ha kilometerteller. Altså en sånn som viser bilens kilometerstand. Heter vel odometer på engelsk? Ikke lov å fjerne. Usikker på om du kan erstatte den med en ny, da må du sannsynligvis ha papirer fra et godkjent verksted på at instrumentet er byttet og viser korrekt kilometerstand.

 

Men jeg tror det er veldig mye bedre om du spør din lokale trafikkstasjon. Om det må godkjennes er det jo de som må godkjenne det, ikke forumbrukerne på diskusjon.no ;)

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på om det er noen regler for hva man har lov til å gjøre med interiøret i en bil? Har man for eksempel lov til å skifte dashboard/lage sitt eget. Eller har man lov til å sette i et annet varmeapparat og skifte Speedometer og sånne ting.

Si at man har en litt eldre bil. Kan man da for eksempel skifte interiør og skifte ut diverse ting som nevnt over.

 

Takk på forhånd for alle svar.

 

 

Jeg hadde en utrolig kul mini jeg kjøpte av HA på alnabru for en del år tilbake. De hadde skiftet ut alt interiør. Flyttet dashbordet ca 10 cm frem/innover i bilen for å få plass til diverse plukk i motoren (ny gasser osv). Hele dashbordet var laget i eiketre. alle måleinstrumentene var tatt fra HD sykler. Harry men kul..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...