Julian_B Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 emne sier alt, må man ha noen fag før man tar fag som R1/kjemi1/fysikk1 når man tar de som privatist for og få fagene gokjent?? Lenke til kommentar
Maggameg Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg har alle fagene nå. R1 bygger på T-matten fra førsteklasse, men tror ikke det er krav om å ha tatt T. Flere av emnene i R1 er altså nokså like som de vi hadde i T. Kjemi og fysikk er jo helt "nye" fag, så det kan vel ikke være krav der heller. Er sikkert uansett best å høre med rådgiver på skolen du vil gå på. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at du må ta 1T for å ta R1. Hvis du har tatt P-matte og går over til R, så vil du slite. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at du må ta 1T for å ta R1. Hvis du har tatt P-matte og går over til R, så vil du slite. Kilde? Er enig i at man sannsynligvis vil slite uten å ha tatt 1T på forhånd, men er den virkelig nødvendig for å få tatt R1? Hvis man ikke har 1T er det surt å måtte ta denne som privatist før man kan begynne på R1. Hvis man ikke trenger 1T er det bare å bruke et par måneder på dette pensumet på egen hånd, for deretter begynne med R1. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Man vil slite, men det er ingen forkunnskapskrav for å ta noen fag på videregående. Mulig du ikke får lov til å ta det som elev, men du kan ta hva som helst som privatist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå