abene Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Iomega har lansert Iconnect Wireless Data Station for deling av USB-enheter, både lokalt og via internett. Les mer Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Dette virker som en snedig liten sak for oss som ikke vil ha store NAS-maskiner stående, men når de først skulle lage en slik dings, hvorfor ikke også ha ruterfunksjonalitet? Det hadde vært like greit Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kjekk sak ja. Med en veiledende pris på 100 USD vil denne trolig koste rundt 700 kr i starten her i landet og kanskje rundt 500 kr etter et halvår. En NAS til 500 kr, med plass til 4 disker (evt mer om man kjøper de med flere disker i), er rimelig. Kvanli: Router har man gjerne fra før og da blir det overflødig å måtte kjøpe en unødvendig router i samme slengen. Men de må gjerne lage en med og en uten router. Da får man velge det som passer og valgfrihet er en bra ting! Lenke til kommentar
damstuen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kan man plugge et usb-modem i denne og koble flere enheter til ett trådløst internettabonnement? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Overskriften på artikkelen er litt missvisende synes jeg. Jeg fikk det inntrykket at denne boksen delte ut USB innganger. Dvs. at jeg kunne satt denne i stua og at USB portene fungerte som vanlige USB innganger til en maskin et helt annet sted i huset. Slik jeg oppatter det etter litt nøyere lesing virker det bare som en standard NAS boks uten PATA/SATA tilkoblinger og disker. Hva denne er godt for skjønner jeg dermed ikke helt. En NAS til 500 kr, med plass til 4 disker (evt mer om man kjøper de med flere disker i), er rimelig. NAS ... ? Du kobler vel bare USB disker til denna boksen (en NAS boks hadde jo klart seg helt på egenhånd). Edit: Ah.. skjønte plutselig hva du mente. Du snakka om boksen i seg selv og ikke hva du kobler til den. Endret 7. januar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Tiltman og evt andre: Dette er ikke en slags fjern-USB-HUB. Dette er en ren lagringsenhet som gjør at eksterne USB harddisker blir til nettverksdrev. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 ... pluss at man kan koble USB-printere til den. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ser for meg at det finnes lignende dingser på markedet allerede?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ved nærmere ettertanke finner jeg denne boksen tåpelig. Det er mye bedre med en NAS som inneholder en disk eller 2, den eneste fordelen jeg kan se med denne er prisen. Dersom du skal bruke denne her ender man jo opp med en haug ledninger. Denne dignsen skal vel ha strøm og om USB diskene en kobler til også skal ha egen strømtilkobling blir bare det i seg selv upraktisk. Så blir det USB kabler mellom denne og diskene... kaotisk opplegg. Endret 7. januar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kompromiss mellom ønsket funksjonalitet. Andre finner den kanskje ideell. Gjem den i skuffa, og la et par-tre ledninger stikke opp til noen små(!) Freecom XXS disker som man tidvis drar med seg rundt om ... Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg misforsto også overskriften til en sånn fjerndeling av USB enheter. Tor Qnapen min får stå trygt en god stund til. Lenke til kommentar
Thorbørn Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Er det muligt å lagre bilder på den fra et minnekort gjennom minnepen? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) ? Er det muligt å lagre bilder på den fra et minnekort gjennom minnepen? ...har ikke noen egen lagringskapasitet Misforstod jeg? Endret 7. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 For min del synes jeg dette ser genialt ut, da jeg får både printer og eksterndisker kastet inn i et skap i gangen, og jeg slipper alle kabler som samboeren mener er fæle/grusomme/stygge ect. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 ... men det får du jo med en standard NAS også (de aller fleste NAS'er har jo et par USB porter i tillegg til disker). Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Men de tar igjen større plass, har gjerne vifter, samt at jeg allerede føler at det er gammeldags. Med så raske linjer man har nå, så kan alt streames/lastes ifra datasenter. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Bumper denne seriøst, bare for å si at Time Machine-støtten som denne enheten påstår den har (for Mac) ikke funker out-of-the-box. Og etter masse fikling og tjas funker den bare delvis. Ikke noe å stole på hvis man mener backup er en alvorlig sak. Jeg ga opp til slutt. Men ellers ser den ut til å virke brukbart - både mot WinXP og OS X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå