colzjek Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Merkelig problem. Det virker som om bokstaven liten C har fått vrangforestillinger, og nekter å la seg skrive. Stor C funker som bare det. Har bytta tastatur, men det ser ut som om problemet er på pCen. Noen som har vært borti noe lignende, jeg har ikke peiling på hva det kan være :S Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Merkelig problem. Det virker som om bokstaven liten C har fått vrangforestillinger, og nekter å la seg skrive. Stor C funker som bare det. Har bytta tastatur, men det ser ut som om problemet er på pCen. Noen som har vært borti noe lignende, jeg har ikke peiling på hva det kan være :S Hallo! Ja, det kan være ymse, hvilken pc har du type, osv osv osv??? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
colzjek Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Det er en god gammel stasjonær med Amd Athlon XP 2800+, nvidia nForCe2 hovedkort. Bruker Windows Xp. Alt annet ser ut til å funke som det skal, så meget merkelig vil jeg si! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Fungerer det med det gamle tastaturet? Har det noen gang fungert med det nye? Lenke til kommentar
colzjek Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Ja, det har fungert godt med det tastaturet jeg bruker nå tidligere, har også testet på flere tastatur etter at det ble feil, og det er samme greiene der. Å skrive C med Caps-LoCk er ikke noe problem, men liten C er helt umulig! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ja, det har fungert godt med det tastaturet jeg bruker nå tidligere, har også testet på flere tastatur etter at det ble feil, og det er samme greiene der. Å skrive C med Caps-LoCk er ikke noe problem, men liten C er helt umulig! Ta en kikk på systeminformasjon som du finner i program/tilbehør/systemverktøy ser slik ut: Beskrivelse Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Navn Forbedret (101- eller 102-tasters) Oppsett 00000414 PNP-enhets-ID ACPI\PNP0303\3&2411E6FE&0 Antall funksjonstaster 12 I/U-port 0x00000060-0x00000060 I/U-port 0x00000064-0x00000064 IRQ-kanal IRQ 1 Driver e:\windows\system32\drivers\i8042prt.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 50,88 kB (52 096 Byte), 02.03.2006 13:00) Så ser du driver nederst. Du kan jo sammenlikne med denne her. Vennligst BmOnline ps: Jeg anbefaler deg å ta en reinsallasjon av driverne inne i egenskaper for maskinvarer i kontrollpanelet, her vil du finne driverne og hvor du velger oppdater driver. Se etter om det er et gult utropstegn her på tastaturet? Du går inn på start, og velger kontrollpanel, system, maskinvare og egenskaper for disse maskinvarer blir listet opp. Langt nede finner du tastatur.. Endret 7. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
colzjek Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Takker for gode forslag. Dessverre så gjør ikke dette noe bedre. Har akkurat samme informasjon om keyboardet som referansepunktene du oppga, utenom deviCe-id, slik som det sikkert bør gjøre. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Takker for gode forslag. Dessverre så gjør ikke dette noe bedre. Har akkurat samme informasjon om keyboardet som referansepunktene du oppga, utenom deviCe-id, slik som det sikkert bør gjøre. Ja, du prøvde å reinstallere og restarte maskinen? Vennligst BmOnline ps Har du prøvd å sette maskinen tilbake i tid, dvs systemgjenoppretting? En mnd. tilbake? Til det tidspunktet da liten c fungerte sist? Kan du huske om du har hatt virusangrep? Er det windows XP versjon home eller proff? Endret 7. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Kan tenkes at du er rammet av et sært virus som har infisert lille c eller et annet sært program du har installert som ikke vil ala "jet-monitor" Prøv å boote opp fra en oppstartsdisk for så å teste om lille c er der. Du kan også se på linken nedenfor for noen tips til løsning. Her er noen som mangler lille m Endret 7. januar 2010 av Utsynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå