Gå til innhold

TES: Hvor langt spiller du i Oblivion?

40 stemmer

1. 1. Hvor mye spiller du som regel?

• Main quest
      31
    • Guilds (ferdig, mer enn ett)
      36
    • Side quests
      33
    • Shivering Isles
      17
    • Andre expansions
      19
    • Til jeg når 100 på (de fleste) skills og attributter
      7
  2. 2. Hva prioriterer du som regel?

• Å runde main quest fortest mulig
      5
    • Å få mest mulig poeng
      4
    • Å få mest mulig spilletid
      17
    • Spiller sjelden ferdig
      7
    • Vet ikke/Prioriterer ikke
      7
  3. 3. Hva er det meste du har spilt? (På en og samme karakter)

• Main quest
      30
    • Guilds (ferdig, mer enn ett)
      35
    • Side quests
      27
    • Shivering Isles
      14
    • Andre expansions
      15
    • Til jeg nådde 100 på (de fleste) skills og attributter
      11

Anbefalte innlegg

Ikke så mye aktivitet her lenger, men jeg tenkte jeg skulle prøve en liten poll. Spørsmålet er ganske enkelt: Når du spiller Oblivion, hvor lenge holder du på? Fokuserer på main quest, eller tar du sidequests? Tar du en eller flere guilds? Expansion packs?

Min siste omgang som jeg avsluttet i julen spilte jeg med det formål å få alle skills og så mange attributter som mulig til 100. Klarte det, bortsett fra Luck som alltid er vanskelig. Havnet rundt 70 på Luck denne gangen. Men 100 på alle andre attributter og på samtlige major og minor skills. Samtidig tok jeg alle guilds bortsett fra Dark Brotherhood som jeg glemte i starten.

Hvorfor i starten? Siden jeg tar rollespill på alvor vil jeg ikke bli tyv og morder etter at jeg har blitt helt. Så denne gangen startet jeg med Thieves Guild. Så installerte jeg Knights of the nine og gikk pilgrimsturen for å rense meg før jeg fortsatte med main quest.

Hva med dere?

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så få som spiller Shivering Isles? Er det fordi dere aldri kjøpte det, eller fordi dere ikke synes det er så morsomt som main quest, eller fordi dere ikke kommer så langt før dere går lei?

Shivering Isles er forresten fint dersom du vil øve opp secondary skills. For eksempel spilte jeg sist mye bueskyting, så den øket mest. Sverd går alltid opp nesten av seg selv på mine characters siden jeg bruker dem aktivt i nærkamp. Så står jeg gjerne igjen med Hand to hand og Destruction som lagger litt etter de andre skills. Da er det greit å løpe rundt å ta monstere i Shivering Isles for å trene dem opp. De er ofte seige nok til at de varer en stund, samtidig som de ikke er så veldig farlige i angrepet...

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har spilt et godt stykke ut i SI main quest, men jeg trives ikke så godt der. Hele stedet er... creepy. Foretrekker begge bena plantet godt på en vanlig landjord. :p

Enig :p

Selv har jeg prøvd på 100%:

- Main Quest ferdig.

- Guild Quests ferdig.

- Alle side-quests ferdig.

- Alle skillbooks samlet.

- Alle skills på 100/Master.

- Skaffe alle unike items.

- Lukke alle 60 Oblivion gates.

- Investere i alle butikker.

- Kjøpe alle hus og hester.

- Finne alle 15 artifacts.

- Finne alle 367 steder.

- Grand Champion i Arena

- Joine alle guilds og oppnå høyeste rank i de.

- Finne alle 7 Heaven Stones.

- Drepe alle unike fiender.

- Finne alle nirnroots.

- Etc.

Er nesten i mål, men har sluttet å spille for lenge siden :p Gadd ikke mer.

Må snart prøve på nytt ^^

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:100%25_Completion

Endret av timb
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har en figur som har 100 i alle attributter bortsett fra Intelligence (98) og 100 i alle hovedferdighetene bortsett fra èn så langt, men det er fordi jeg ikke har tatt siste levelen ennå. Dette er en tjuv. Jeg har igjen å selge noen tusen piler (Mercantile ligger på 92), det har jeg ikke giddi å gjort ennå. Har 100 i de fleste kampferdighetene også, bortsett fra Athletics (som tar en god stund, der har jeg 77 akkurat nå, og Hand to Hand, der har jeg 85). Magiferdighetene har fått vente på seg så langt, bortsett fra de jeg har brukt mest; Alteration (100), Restoration (87) og Alchemy (94).

Glemte å begynne på Luck tidsnok, derfor blir totalen 94 istedet for 100.

Har ikke gjort unna så mange Quests ennå med denne figuren. Thieves Guilden og nesten hele Fighters Guilden så langt og endel småquests.

Har rundet alle Guild-Questene og Main-Questen tidligere med andre, ikke så gode figurer. Bortsett fra Mages Guild, den har jeg aldri gjennomført ennå.

Motivasjonen for å vende tilbake til Oblivion var å lage en figur med 100 i alt. Klart det blir en del kjedelig levling og dertilhørende loggføring (som ihvertfall jeg har vært nødt å bruke for ikke å miste oversikten), men det er verdt det til slutt.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...