Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil med stort bagasjerom? Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Igjen: Ikke undervurder plassen i Octavia kun på grunn av platformen. Det har selvsagt gått en smule på bekostning av bakseteplassen, men det er likevel ikke trangt for normale personer.

Det er nettopp det. Siden vi har små barn, hvor ett barn sitter bakovervendt er det kjekt med god plass mellom seteradene. I vår RAV4 sitter vi med beina helt inntil hanskerommet på grunn av at babysetet er så stort. I tillegg er det liten plass til bagasje. Derfor ser jeg på biler som er større. RAV4 er jo basert på chassiset til Corolla, som er i samme klasse som Golf, som Octavia er basert på... ergo er det sikkert trangt om plassen :) Men det er klart, jeg må vel sjekke den ut før jeg kan si totalt nei.

V70 med 1,6-dieselen er voldsomt treg. Hvis du er en mann med hatt og bruker tre år på å nå motorveifart til vanlig, så kan det nok funke. Ellers er det ikke noe særlig å satse på.

Dette er vel det jeg også har kommet fram til. RAVen har en 2.0 diesel til sine 1.6 tonn, og den sparker fra ganske godt. Jeg vil ikke ha noe som er daffere enn det!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Igjen: Ikke undervurder plassen i Octavia kun på grunn av platformen. Det har selvsagt gått en smule på bekostning av bakseteplassen, men det er likevel ikke trangt for normale personer.

VDA-volum:

Octavia: 580/1620

Passat: 603/1731.

Avensis: 543/1609

Mondeo: 554/1745

Superb (kombi): 565/1670

Superb (stv.): 633/1865

V70: 555/1580

V70 med 1,6-dieselen er voldsomt treg. Hvis du er en mann med hatt og bruker tre år på å nå motorveifart til vanlig, så kan det nok funke. Ellers er det ikke noe særlig å satse på.

Hvis du er ute etter plass, så er både 159, 3-serie og A4 utelukket. De er trange, og de to sistnevnte blir isåfall modeller uten noe utstyr innenfor ditt budsjett.

Har virkelig Octavia, Passat, Mondeo, Avensis og Superb alle større bagasjerom enn V70? Jeg trodde det var størst. Tenker nå på 08-09 modeller.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=25720081&reference=2010/11/30/1/257/200/81_45734863.jpg i denne får du med ALT

ja dere kommer til å si at den er så stor og bla bla bla det koster flesk å kjøre med osv.

men skal fortelle noe her.

det har seg slik at jeg er lærling som tømrer. og jeg har 2 biler og leilighet og lån og jeg overlever :)

har en chevrolet suburban 1990 6.2 v8 (dog noen år gamlere i enn den jeg linka til og det er en diesel. kjører den på litern på langkjøring og 1.4 på bykjøring. og den er gådd 300 000 km og det er den BESTE bilen jeg noen gang har hadd. har hadd både saab 9000 og jeg har hatt opel omega. men suburban er den beste bilen jeg har hatt både med kjørecomfort og sittekomfort. jeg sitter høyt og behagelig. kan tilogemed legge ned baksetene og alt som er 270 langt får jeg inn i bilen. (litt bedre plass i de eldre enn de nye suburban pga grinda) men må si at omegaen jeg hadde som var en 2001 mod varebil stv som hadde en ussel 2.2 manuell bensiner brukte mere enn denne suburban jeg som har en v8 og den veier 1 tonn mere enn den omegaen og drar mye bedre. kan dra 2.5 tonn henger og laste på inni og kjører like fint. ingen problemer. har ikke kosta på den 1 skruv siden jeg fikk den og den er gådd langt. driftsikker bil må jeg si. angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. pga omegaen jeg hadde var gådd 133000 da jeg kjøpte den og og da jeg solgte den 5 mnd senere var den gådd 147000 og på de 5 måndene kosta jeg på den 50 tusn kr i feil og mangler så det ble nokk min føste og siste opel. dårlig plass var det i den til at det var varbil i tilleg. og så er suburban billigere å kjøre med enn en omega stv med 2.2 liter. var en 2001 modell. jeg er lærlign og klager ikke i det hele tatt på forbruket på suburban. hadde ikke bytta den uansett hvilken bil det var. har i tilleg en vw golf 2 1984 mod som jeg bruker litt nå og da.

så si hva dere vill men bedre plass enn i en suburban får man ikke. men hviss du er ute etter en bil som bruker lite så kan du glemme det. men kan fortelle det med en gang. nyere suburban bensinere er faktiks billeger å kjøre med enn en gammel suburban v8 diesel som jeg har. hadde jo selv saab 9000 og var storfornøyd med komforten i den men har ikke til dags dato sittet i noe bedre sete enn i en suburban. den dagen noen kommer med et bedre sete så ring meg.

når jeg kjører suburban føleg jeg at jeg sitter høyt og komfortabelt. har oversikt over ting i trafikken og syns det blir mere flyt i kjøringen enn golfen som jeg og har. i tilleg er golfen senka så jeg føler jeg sitter på marka å kjører. men bytter aldri suburban.

kan anbefale en chevy suburban hviss du er ute etter komfort og kjøreglede og ikke minst god plass i bilen.

og dere som ikke vet hva det er snakk om eller har kjørt en slik bil. la vær å komentere. må prøves og oppleves ;)

mange sier at de er så stor og klumpete å kjøre. er kunn en vanesak. når man venner seg til bilen liker man den. alle biler må man venne seg til å kjøre ;)

(har sikkert gjentatt meg selv noen ganger her pga jeg er litt trøtt, klokka er liksom halv 2 om natta ;S )

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...