Gå til innhold

4890 eller 5850?

Fredtrix

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en ny datamaskin, men er litt usikker på hva jeg skal kjøre når det gjelder skjermkort. I følge det jeg har sett i tester og lest, virker det for meg som at Radeon 5850 er det rimeligste av de "nye" skjermkortene som er ute nå. Da tenker jeg selvfølgelig på mest ytelse for minste pris. Men så har jeg også opplevd at det noen ganger er bedre med toppkortet fra den tidligere serien, for eks. 4890.

Jeg har ofc. lyst til å bruke minst mulig penger på dette prosjektet, men helst uten og tape på det. Så det jeg egentlig lurer på er;

Lønner det seg å kjøpe 4890 i stedet for 5850? Her kan jeg jo fort spare 600kr.

Jeg vet at ikke teknologien henger helt med, men jeg blåser egentlig i DX11 for jeg skal kjøre i xp uansett. Jeg tenker på pure muskel.

Og hva er egentlig Geforce sitt alternativ til dette? Henger de i det hele tatt med når det kommer til ytelse for minst mulig slant.

Takker for all hjelp! Og til de som gidder å lese seg gjennom dette. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

satt selv å styrte med det samme for en mnd sia. endte opp med 5850 in the end, da jeg kansje senere kjøper enda et 58** og setter i XF.

er jo en god del mer transistorer på 58 serien da :p, men iom at du ikke skal kjøre dx11 har jeg ikke noe skikkelige argumenter.

Lenke til kommentar
satt selv å styrte med det samme for en mnd sia. endte opp med 5850 in the end, da jeg kansje senere kjøper enda et 58** og setter i XF.

er jo en god del mer transistorer på 58 serien da :p, men iom at du ikke skal kjøre dx11 har jeg ikke noe skikkelige argumenter.

Har lest litt rundt nå, og selv om det ikke virker viktig for meg med all den nye teknologien atm. kommer det sikkert til nytte i de kommende årene. Så jeg tror heller jeg bare kjøper 5850 med en gang selv. Så slipper jeg bruke unødvendig mye penger på først å kjøpe ett 4890 kort og så må jeg bytte dette neste år med 5850 uansett fordi det ikke henger med i nye spill lenger. Hvis du ser det på langsiktig plan er det ikke så lønnsomt lenger, selv om 5800 serien har sunket i pris neste år så blir det totalt mye mer enn bare å kjøpe det med en gang.

Så hvis jeg absolutt skal bruke penger på to kort gjør jeg som deg, kjøper et 5850 kort til sener og kjører det opp i CF ;D

Lenke til kommentar

For bare "muskler" er vel 2 4890 i CF det billigste, blir kostende rundt det 5850 gjør når det er på lager. men ville uansett gått for 5850 da, siden du da får det på ett kort og kan gå enda ett hakk videre med CF, du vil også ha DX11 noe som kan være snedig når du eventuelt oppgraderer fra den XPn.

Lenke til kommentar
For bare "muskler" er vel 2 4890 i CF det billigste, blir kostende rundt det 5850 gjør når det er på lager. men ville uansett gått for 5850 da, siden du da får det på ett kort og kan gå enda ett hakk videre med CF, du vil også ha DX11 noe som kan være snedig når du eventuelt oppgraderer fra den XPn.

Jeg kommer til å gå for 5850 ja =)

Lenke til kommentar
5850 uten tvil. Syns ikke 2x 4890 er noe alternativ når man ser på hva man får ut av et 5850. Tenker da også på nyere teknologi i 5850.

2x 4890 i CF yter ikke spessiellt mye bedre, støyer og utvikler mye varme.

2 x 4890 er koster uansett mer en ett 5850 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...