Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varme i frontrute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Motor og kupevarmer er det du trenger! ;) har det selv og stiller den inn for å starte et par timer før eg reiser om morningen og kommer til varm, nediset bil med varm motor :)

http://wup.defa.com/en/

Motor+kupevarmer er seff noe "alle trenger". Men det blir fort mye penger. Har man ikke tusenlappene tilgjenglig nå, så har man kanskje 150,- til en varmluftsblåser man kan bruke inntil videre. Den varmer ikke akkurat opp hele bilen på et blunk, men stillt mot frontruten tar den relativt raskt "isroser", dugg osv. I og med at den går i siggtennern bruker man den jo etter man har begynt å kjøre om man ønsker også. Men som sagt så er effekten 150w, så det er ikke noe kupevarmer akkurat.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at batteriet har mer enn nok annet å bruke den sterkt reduserte kapasiteten på enn ei vifte som suger enda mer strøm.

Om man har problemer med batteriet i tillegg til isete frontrute så er selvfølgelig ikke en varmluftsblåser til 12volten det gunstisgste. Jeg investerte i en batterilader til 298,-. vedlikeholdslader batteriet på begge bilene mine og har så langt ikke hatt det minste problem på den fronten..

Lenke til kommentar

Biltema har sånn anti-is-på-ruta-væske til å spraye på, men det er noe forferdelig klin og noe jeg ikke anbefaler. Prøvde i fjør, og joda, ikke noe is, men så jo ikke noe mer ut av ei rute dekt med et klissete belegg, spesielt ikke etter et forsøk på å viske det bort.

Lenke til kommentar
Biltema har sånn anti-is-på-ruta-væske til å spraye på, men det er noe forferdelig klin og noe jeg ikke anbefaler. Prøvde i fjør, og joda, ikke noe is, men så jo ikke noe mer ut av ei rute dekt med et klissete belegg, spesielt ikke etter et forsøk på å viske det bort.

Bedre å tørke av med en klut enn å bruke viskerne. Kjenner ikke til den fra biltema.

Lenke til kommentar

Ser aldri trådene på min Mondeo hvertfall. Ser de om man ser etter de.

Har hatt folk i bilen. De skjønner jo ikke hvordan vinduet tiner så fort. Så sier eg at det er varmetråder i vinduet, og da ser de de i rette lyset. Men de må se etter.

Så den "ulempen" med at de synest blir kraftig veid opp av den nydelige funksjonen det er å ha varmen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...