Gå til innhold

Råd til kjøp av ny Game-PC


Anbefalte innlegg

Ser dette bra ut til en gamepc?

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

ASUS P6T SE, X58, Socket-1366

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Corsair HX 850W PSU

WD Caviar® GreenPower™ 1TB

Antec Nine Hundred Midi Tower Sort

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

Samsung 24" LCD Syncmaster P2450H

 

dette blir rundt 13000,-

Ser dette greit ut eller er jeg på bærtur? gi gjerne råd om forbedring osv.

Vil helst ikke betale noe stort mer, med mindre det er et must.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er ett oppsett som vil yte en del bedre. mer bang for the bucks

 

til gaming er faktisk amd å anbelfale, og til ditt budsjett er nesten ssd obligatorisk.

 

siden det ser ut som du skal ha skjerm kan du kutte ned litt på skjermkort og psu (på oppsettet jeg satt opp) 600 watt holder lenge.

 

velg selvfølgelig det kabinettet DU vil ha

 

EDIT: endret ram og psu til noe billigere og omtrent like bra

Endret av areah
Lenke til kommentar
@areah

 

Det oppsettet ditt er rått, kjører ring rundt trådstarters forslag i det meste. Vel ikke i tallknusing og encoding. Men var da en utrulig dyr psu og bare 750w.

 

 

Jeg er ening hvorfor ikke gå for en chieftec super series 750 som er modular for kun 717 på amentio?

Lenke til kommentar

1366 arkitektur til gaming?

 

Tror heller 1156 eller AM3 er tingen for deg om du vil ha gaming pc. Langt mer ytelse for pengene ved singlethreading opperasjoner, i somme situasjoner bedre ytelse.

PSU er nok heller ikke noe du trenger å bruke så mye penger på. Må si meg enig med kjøpe chieftech's 750 psu.

 

Corsair Dorminator er også ett pengesluk dersom du ikke har tenkt å overklokke, dette er overklokkingsram, ikke økonomiram. Den ekstra kvaliteten du betaler for vil du ikke se noe til med mindre du klokker. Og isofall, hvor kommer i7'en inn i bildet? Den har en multiplier som er låst, på 21 om jeg ikke tar helt feil. Den er ikke spesielt egnet for overklokking.

Der var/er en bug blandt noen produkter i dorminator serien, sjekk att dette ikke er blandt dem.

 

Står att du helst ikke vil betale mindre, med mindre det er ett must. Du kan faktisk slippe unna med å betale langt mindre. Om du er fast besatt på å bruke så mye, gå for ett bedre skjermkort oppsett. Se Osse's post. Uansett, selv med dette skjermkortet og en phenom II eller i5 så vil du nok kunne produsere ett bilde for hvert av skjermens 75 flash i sekunde på maks instillinger ei god stund fremover, spesielt om du har tenkt å overklokke litt. Dersom du vil ha bedre grafikk for att systemet skal være brukbart lengre, så er det ikke nødvendigvis slik att det er best å bruke pengene på det nå. ATI har bare støtte for DirectX 10, ikke 11 eller?

 

Selv har jeg ett HAF 932, som er big tower versjonen av det areah har i sitt oppsett. Ett greitt kabinett med mye plass å jobbe på, dører på begge sider og hull for kabler, brønner for hardisker med antivibrasjon men fremst av alt, så kommer det med en hel masse store vifter som man kan sette på lav RPM for en lavfrekvent brumming. Små vifter på høgre RPM er nok noe bare birøktere vil nyte lyden av.

 

Om jeg skulle gått for ett mid-tower, hadde jeg definitivt valgt ett med gode håndtak på toppet, og om du ikke liker å tukle å styre med pcen din mye som en form for hobby, så vil ett kabinett med støvfilter være lurt å gå for.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...