EB_Veyron Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Personlig synes jeg det så ut som de var photoshopped i ansiktet. Tjukke folk vil ha et tjukkere ansikt med mer fett. De så jo ut som vanlige modeller i ansiktet. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Personlig synes jeg det så ut som de var photoshopped i ansiktet. Tjukke folk vil ha et tjukkere ansikt med mer fett. De så jo ut som vanlige modeller i ansiktet. Såg ikkje noko unaturleg med ansikta til modellane. Ho på hovudbiletet var jo slett ikkje feit når ho var oppreist, var nok berre liggestillinga som gav ho ei litt uheldig vom... På tida at dei "vanlege" modellane får konkurranse frå meir naturlege motstandarar. Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Personlig synes jeg det så ut som de var photoshopped i ansiktet. Tjukke folk vil ha et tjukkere ansikt med mer fett. De så jo ut som vanlige modeller i ansiktet. Dama til en kompis av meg er av den store sorten - men ansiktet hennes er "slankt" Er nok det som er tilfelle med disse plus-size modellene også. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 [...]Samfunnet går feil vei. Det er en synd å være for tynn, men det å være overvektig er liksom greit -.- Vi burde heller støtte de idealene som har en tynn, sunn og frisk kropp (når jeg sier tynn mener jeg ikke overføldig fett, men heller ikke at bein osv synes). Du oppfatter virkelig utviklingen slik, altså? Hvordan kan det da ha seg at man blir møtt av sylslanke modeller på alle reklameplakater og allerede tynne kvinner retusjeres før de trykkes i blader? TV, aviser, blader og radio maser konstant om nye vidunderkurer mot de ekstra kiloene, og på fjernsynet kan vi velge og vrake blant en hel rekke ulike serier og programmer hvor det er om å gjøre å gå ned mest mulig. Skal man kjøpe klær i vanlige klesbutikker, må man gå i "tjukkasavdelingen" om man bruker større bukser enn 42, mens det gjerne finnes størrelser helt ned i 32. Butikkene flommer over av hold-in-truser, badedrakter med innlegg for en flatere mage og strømpebukser som skal sørge for å gi deg en slankere linje. Likevel opplever du at det er negativt å være tynn, og positivt å være overvektig? Pussig, må jeg bare si. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tror du har misforstått Martine. Han skjønner ikke hvorfor det er så galt å være tynn om det (hans øyne) å være overvektig er greit. Han mener heller folk burde prøve å være slanke og sunne og ha slike forbilder, istedenfor å synes at det er greit å være overvektig, da overvekt er usunt. Jeg er forsåvidt enig med han også.. MEN, jeg synes det er ok å ha litt fett på magen, og jeg synes det er tull at alle jenter skal prøve å bli syltynne. Det er forskjell på slank og sunn, og det å være helt uten fett, på samme måte er det noe annet å være overvektig, og å ha noen ekstra kg som man kunne vært foruten. Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Sunnhet kommer i utrolig mange former. Har lite med vekta å gjøre - mye med livsstil. Man kan ikke se på en kropp å se om personen er sunn - man kan se om personen trener, ja, men det er mye som er usunt som ikke synes. (Hadde mer å si, men har glemt det, så edit'er når jeg kommer på det igjen! ) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Fedme er uansett ikke sundt, samme hvor sunn personen er ellers. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Helt greit at man skal lage et eksempel. Men det blir mer parodi enn det blir noe annet å stille såpass overvektige mennesker i disse utfordrene og nakne positurene. Det er positivt å få frem slike rollemodeller. Ikke for at de er overvektige, men fordi de er naturlige. Det hjelper oss vanlig dødelige å få et perspektiv på virkeligheten. Min reaksjon på bildene var at de var utrolig unaturlige. Store kvinner er penere når de kler seg riktig. Disse typer bilder er ikke uten grunn forbeholdt tynnere modeller. Bildene traff ikke meg noe særlig. Så overvektige var de ikke. Faktisk var mange av de damene som det ble linka til, diggere enn noen andre modeller jeg har sett på lang, lang tid. Jeg fant bildene veldig flotte ihvertfall, så der er tydligvis smaken vår forskjellig. Jeg syns også at bildene falt naturlige, men at det var annerledes fordi du så å si aldri ser slike bilder. Med det sagt, så burde det finnes en mellomting. Problemet er at det er det som er det naturlige, og utrolig nok er det ikke det som trekker interessen. Det er helt absurd egentlig, men det er sånn det er. De tynne rollemodellene må ihvertfall vekk. Det er problemer knyttet til begge deler, derfor er det "normale" også det perfekte, for det er nettopp der man burde ligge helsemessig sett. Det er så utrolig mange jenter som er sykelig opptatt av hva de spiser og hva de gjør, og det er nettopp på grunn av årevis med mating av uvirkelige kroppsidealer. Ekstremt vanskelig å ta stilling til, men jeg ville nå heller tatt disse kvinnene enn sånne 175cm eller høyere kvinner på 43 kg eller mindre. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det finnes ingen "normal". Ei heller finnes det et menneske som ikke er "naturlig". Det finnes et gjennomsnitt, men det er ikke nødvendigvis et sundt gjennomsnitt dersom store deler av en befolkning er overvektig. Idealet burde være de som ligger på det nivået at kroppen får den næringen den trenger, men ikke stort mer enn det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det finnes ingen "normal". Ei heller finnes det et menneske som ikke er "naturlig". Det finnes et gjennomsnitt, men det er ikke nødvendigvis et sundt gjennomsnitt dersom store deler av en befolkning er overvektig. Idealet burde være de som ligger på det nivået at kroppen får den næringen den trenger, men ikke stort mer enn det. Ja, alle mennesker er naturlige, hvis vi også regner plastisk kirurgi som en naturlig ting. Greia med modeller, er at de gjerne retusjeres før de vises fram for verden, og da er det ikke et ekte, naturlig menneske man ser, men et menneske som ikke finnes. Likevel prøver man å gjøre det man kan for å få den samme rene ansiktshuden, det samme glinsende og fyldige håret, og de samme smale hoftene. Man strekker seg etter noe som i virkeligheten ikke eksisterer, og vil dermed også aldri oppnå det man ønsker. Jeg er enig i at gjennomsnittet ikke nødvendigvis er det sunneste alternativet, og at næringsinntaket bør ligge på det nivået hvor kroppen får det den trenger. Ikke mer, ikke mindre. Kroppen vet inderlig godt hva den må ha for å fungere best, og en velfungerende kropp er så vidt jeg kan skjønne det beste, samme hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Men er det ikke det som er "normalt/naturlig" da? Egentlig er kanskje modeller et onde? Virker ikke som at det fører noe godt med seg uansett, for "idealene" som blir skapt er bare gale uansett. Før i tiden, i gamle siviliasjoner, var det ihvertfall statuer av overvektige kvinner fordi det var et symbol på fruktbarhet. Dette er de eldste "modellene" vi vet om. Det syns jeg er litt interessant da, men.. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva som er normalt, blir jo bestemt av hvorda mennesker er. Er de fleste tynne, er det normalt å være tynn, og vice versa. Det som er naturlig, derimot, er å følge kroppens signaler. Som når du drikker deg drita og kaster opp utover stuebordet, er det kroppens naturlige reaksjon for å få ut giften du har helt i deg. Dermed er det ikke naturlig å sulte seg syltynn, fordi kroppen helst vil at du skal ha masse energi å ta av i krisetider. Sånn sett er det vel egentlig mer naturlig å være tjukk, i og med at kroppen virkelig elsker å ta vare på fettlageret i tilfelle en istid eller hungersnød er rett rundt hjørnet. Teite kroppen. Hva som blir ansett som vakkert og tiltrekkende forandrer seg hele tiden, da. Jeg tror det er rimelig lenge siden vi sluttet å se etter sunnhet, og heller strakk oss etter estetikk, om man kan si det på den måten. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U Relevant i forhold til uåpnåelige idealer. Lenke til kommentar
FluFFy- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Normal kropp finnes det ingen fasit på. Men man er vel normal om man lar kroppen være som den er skapt. altså at man lever et normalt liv, ikke trener seg i hjel for å oppnå en type kropp, men heller ikke sitter på ræva hele dagen og lar kroppen bli ødelagt. det er det jeg mener går innenfor en normal kropp. hvordan denne blir seende ut kan være såmangt alt ettersom hvordan kroppen din er satt sammen. noen er naturlig feite, andre er naturlig syltynne. det er bare sånn vi er skapt http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U Relevant i forhold til uåpnåelige idealer. genial film. det setter virkelig bilde på det mange prøver å si med at det er en haug med manipulering og profesjonelt team for å ende opp med den type bilder Endret 11. januar 2010 av FluFFy- Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det finnes ingen "normal". Ei heller finnes det et menneske som ikke er "naturlig". Det finnes et gjennomsnitt, men det er ikke nødvendigvis et sundt gjennomsnitt dersom store deler av en befolkning er overvektig. Idealet burde være de som ligger på det nivået at kroppen får den næringen den trenger, men ikke stort mer enn det. Og hvordan vet man at folk får den næringen man trenger? Ved at man er slanke? Her I Norge er det faktisk ikke så farlig med litt høyere fettprosent enn feks i Spania, om vinteren er nettop fettet det som sørger for at vi tåler kulden bedre. Men det er tilnærmet hysteri i samfunnet vårt , personer som såvidt har en bilring blir sett på som ekstremt overvektige og de som virkelig er sykelig overvektige blir støtt ut av samfunnet og sett på som misfoster av både samfunn og hjelpeappratet som skal støtte dem. Det er heller ikke rart at man i dagens samfunn der politikkere nesten hyklersk roper varsku om et sykefravær (som er så og si uendret i forhold til andre år) sammtidlig som det blir lagt enda større press på arbeidsgrupper som allerede jobber ræva av seg, sånn at man rett og slett ikke orker så mye annet når man kommer hjemm enn å sitte hjernedød foran tven. I steden for å være opptatt av perfeksjon utseendemessig bør vi heller omfavne mangfoldet og være glad for at alle ikke fyller 90 - 60 - 90 Idealet og at vi har både 120 - 80 - 75 eller 75 - 120 - 75 former , vi bør heller fokusere på en sunn levestill som kan tilpasses til alle, da vil vi garantert få ned sykefraværet. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Malvado. Det er liten vitså leggge ord i munnen på meg. Jeg sa at det idelle er at kroppen får den næringen den trenger. Har du tenkt å argumentere mot den setningen så venter jeg spent. Jeg kompanserer mer enn gjerne mot 5kg ekstra fett på magen ved å ha på meg en ullgenser ekstra når jeg skal utendørs. Fett er ikke sundt eller positivt i noen helsemessig forstand. edit: (mulig unntak er dyr som lever i ekstrem kulde hvis du ser på overlevelse som helsemessig fordel) Jeg har forøvrig liten sympati for de mennesker som ikke klarer å la være å gi etter for fristelser og blir smellfeite som resultat. Unntaket er de som spiser sundt men allikvel blir fete på grunn av ustabil kjemi i kroppen. Jeg har også hatt lange perioder med liten eller ingen fysisk aktivitet. I disse periodene har jeg kompansert med å spise mindre mat ettersom kroppen trenger mindre næring i perioder uten mye aktivitet. Stapper man seg med cola og potetgull flere ganger i uka så blir de fleste tykke. Jeg har også venner som knapt rører seg, men som holder seg sylslanke på grunn av bevist kosthold. I dagens samfunn krever en sunn kropp ofte en bevist innsats slik som alt annet. Er man ikke villig til å ofre enkelte ting for det så har man gjort sitt valg. Jeg har ikke en perfekt kropp, men jeg forsøker å holde meg sunn og frisk. Jeg er enig i at kropspresset i dagen samfunn er enormt og latterlig, men det å omfavne fedme er et langt hopp i motsatt retning som jeg ikke kan støtte. Endret 11. januar 2010 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er vel ingen som omfavner fedme, men jeg synes det er viktig å ha et avslappet forhold til hvordan man ser ut. Ja, det er viktig å fokusere på en sunn livsstil, og klarer man det, burde det ikke spille noen trille hvilken fasong kroppen har. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Klarer man å ha en sunn livstil vil de aller fleste ha en flott fasong Det finnes kanskje ingen her i tråden som omfavner fedme eller sykelig slanking, men de finnes der ute. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Kvifor skal modellane absolutt være førebilete? Det burde være mogeleg å benytte modellar i alle former og fasonger utan at folk umiddelbart bruker dei som eit ideal. I mine auge skal modellar stikke seg ut. Dei skal vise eit produkt, jo betre personen står ut frå mengden, jo lettare er han/ho å oppdage. Mange modellar er for tynne, dei fleste i shooten som er diskutert her var for tjukke, nokre var OK. Ein modell med "normal" kropp er ikkje spektakulær nok, trekker ikkje oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå