Mariss Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei! Jeg lurer på hvilket videregående skoler i Bergen det er å anbefale, med et godt miljø? Jeg kommer fra et typisk "bygdemiljø", hvor alle kjenner alle, mye grupperinger og generelt sett et dårlig miljø, etter min mening. Hvis jeg begynner i Bergen blir det i så tilfelle i 2VGS, som tilsier at elever er blitt godt kjent med skolen og elever. Kan det blir noe problem å komme inn i miljøet, eller er det mye omplassering mellom klassene for hvert år? Jeg er ganske sjenert nemlig. Håper på svar :-) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Er det sentrumsskoler du er ute etter? BHG og Katten (Katedralskolen) er regnet som de beste skolene, faglig sett. De er noe vanskelig å komme inn på (snitt på 4,7 for å komme inn i førsteklasse), men til gjengjeld får du et godt arbeidsmiljø hvor folk faktisk bryr seg litt om skolen. Går selv på Katten, og synes miljøet her er veldig godt, men jeg tror egentlig ikke forskjellen mellom den og BHG er så veldig stor (det går en del rykter om at BHG er en "sosseskole", men det vet jeg ingenting om). Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Kan ramse opp litt av mine erfaringer på bjørgvin i fjor, på vg1 dette er en skole i det sjiktet under katten, bhg og akademiet men man må likevel ha litt noen karakterer for og komme inn og den er. Alle jeg vet om som gikk der når jeg gikk der var greie folk, (mange jeg gikk på ungdomskolen med) stort sett greie lærere, var dog ett par jeg ikke hadde noe spesielt sansen for men det var av de som bare hadde studieretta fag (Service og samferdsel). Når det gjelder miljø så kjente jeg en god del som gikk der fra før av og de jeg ble kjent med der var alle stort sett greie folk. (var dog en del folk som bare slutta, faktisk nesten halvparten av klassen min iløpet av året inkludert megselv) edit: tror det var 3.5-4.0 for almenn første klasse ellers så klarte de akkurat og få fullt opp ss klassene uten og mått begynne luke ut folk Endret 7. januar 2010 av kristus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå