amish Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei. Hadde et 8800GTS 320mb som jeg betalte 2600kr for som ble defekt etter 2år. Har sendt det inn til komplett, og dem har nå sendt meg et GTS 250 i retur. Greit nok, det yter kansje litt bedre men prisen er 1000kr.. Har jeg rett på pengene tilbake i dette tilfellet? Syns det er litt irriterende å få noe som er verd 1000kr når jeg allerede har betalt 2600 for et produkt som ble ødelagt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 du har krav på tilsvarende eller bedre produkt, ikke like dyrt... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Sålenge det kortet har samme funksjoner(utganger etc) samt er bedre på alle punkter burde du være fornøyd med det Du har som sagt ikke krav på noe som er like dyrt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Du har fått et bedre eller tilsvarende produkt. Hadde du solgt kortet i dag til markedpris hadde du kanskje fått maks 250kr for det, vær glad du har fått noe som er verdt 1000kr. Endret 6. januar 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ser ein på ytelsen er vel eit GTS250 kraftigare enn eit 8800GTS Lenke til kommentar
amish Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Ok, takker for svarene Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du har rett til å få fikset problemene eller få byttet i tilsvarende produkt. Reklamasjonsretten er ikke en rett til gratis oppgradering av PC. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort Dersom du hadde formidlet det til selger med en gang så kunne du sikkert fått betale mellomlegget, dersom det er dyrere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du har rett til å få fikset problemene eller få byttet i tilsvarende produkt. Reklamasjonsretten er ikke en rett til gratis oppgradering av PC. Må si forbrukerkjøpsloven er særdeles klar på dette punktet. § 29. Retting og omlevering (avhjelp)Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Det er kun når selger ikke kan gjennomføre avhjelp (retting eller omlevering). Enten ved at avhjelp ikke kan gjennomføres i det hele eller man ikke har klart å rette/omlevere ved to forsøk man kan kreve å heve avtalen og få pengene tilbake. Lenke til kommentar
amish Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Hadde bare håpet å kjøpe et 5850 vis jeg kunne få pengene istede for et nytt kort Dersom du hadde formidlet det til selger med en gang så kunne du sikkert fått betale mellomlegget, dersom det er dyrere. Var ganske fornøyd med ytelsen på 8800GTS kortet. Var et 320mb så blir nok fornøyd med det nye jeg får nå. Så oppgradering orker jeg ikke. Men alt jeg kan si er at jeg er stor fornøyd med servicen til komplett. Tok dem kansje litt tid å få testet det, men så har det vært ferie osv så kan ikke klage Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har Personlig opplevd veldig god Service hos komplett, noe som gjør at de så og si alltid er førstevalget så lenge det ikke er snakk om den enorme prisforskjellen. Har aldri hatt noe problem med angrerett , reklamasjon eller garanti og er veldig fornøyd med dem, kan ta litt tid innimellom men skal garantere at du får som regel det du har krav på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå