Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Nye maskin deler - får ikke startet opp

Anbefalte innlegg

Er ny her og håper noen kan hjelpe :)

Skulle opprinelig kjøpe en oppgraderings pakke fra komplett.no (intel i5 pakken til 3400,-). De hadde ikke denne på lager, kun hovedkortet som er et Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 kort.

kjøpte dette heller separat, kjøpte så igår en Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 et annet sted, og av ram brikker ble det dette settet: Crucial DDR3 1333MHz 3GB KIT, CL9 (også kjøpt hos komplett.no).

Satte opp maskinen igår og den består nå av delene nevnt ovenfor, pluss et nVidia 8600 GT 512 DDR3 skjermkort og en Corsair TX 650W PSU. 3 Harddisker: Western digital 1TB caviar green power, og 2 eldre disker: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 og Seagate Barracuda 7200.9 250GB SATA2.

Har allerede innstalert Microsoft XP pro 32. bit på 320gb disken, og har IKKE formatert denne enda, håpet det skulle gå ann og sette den inn og bare sjekke at alt var ok i BIOS setup. Harddisken er tatt rett ut av maskinen som røk før jul og puttet inn i den nye igår om dere trenger vite det.

Pc'en starter normalt, ingen pipelyder, ingen ufine lyder fra vifter eller harddisker, går inn i BIOS alt av spenninger ser tilsynelatende riktig ut, CPU temp ligger på 34*C idle og system temp er 27*C.

Save BIOS setup--> boot priority er satt til disken med xp på, deretter CDROM, har ikke floppy (hvem har det idag?) den begynner å loade Xp logoen også rebooter maskinen seg uten videre :( Ser et lynraskt glimt av en bluscr. Feilsøker endel her men kommer ikke frem til noe annet enn at jeg tror det kan være ram spennningen som er for lav 1.5v, har sett litt rundt og har sett noen skrive at den må oppe til 1.6v, men har ikke prøvd dette enda.

Trenger dere mer info på deler eller hva som står i BIOS kan jeg skaffe dette. Håper noen kan hjelpe :!: vært 2 mnd uten maskin nå :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte memtesten litt før jeg skrev innlegget, den ga utslag for ingen feil med rammen iaf så jeg utelukker det.

Driver feil? Har driver disken til hovedkortet som fulgter med man har ikke satt denne i enda siden det ikke så langt har vært mulig og komme inn i windows :dontgetit:

Lenke til kommentar

Poenget er jo at du har driverproblemer eller lignende pga at du prøver å boote opp gammel XP...

Boot fra XP plata og legg inn OS på nytt, så legger du inn hovedkortdrivere.

Du har jo som nevnt allerede lylles med hva du håpet på å sjekke at alt var ok i bios før du formaterte...

Lenke til kommentar

Huff dette burde gått inn når første man sa det! Sen kveld idag og, vil begynne å formatere i morgen å slenge in os på nytt. Takk for alle svar, vil sette denne som løst i morgenn når jeg sitter på egen maskin og styrer på :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...