Gjest Sjansen for at ho er gravid? Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Okei, litt lang historie men eg prøver. To dager etter at kjæresten min hadde menstruasjon hadde vi sex tre ganger i løpet av natta. Deretter hadde vi sex to dager seinare på kvelden og en gang om morningen etterpå. Det her har eg rekna ut vil ca vere i dag 9 og 11 i menstuasjonssyklusen. Noken dagar seinare finn ho ut at ho har glømyt å ta P-pilla den eine kvelden, og går for å ta den. Då oppdagar ho at ho har begynt på feil ende av brettet og gått på Placebo-piller den første veka i syklusen. Med andre ord har ho gått to veker uten prevansjon. Ho fekk sjølvsagt panikk, og dagen etterpå gjekk vi til legen i lag. Ho sa at det kunne slå ut begge vegar. Ho tok angrepillen her og begynte på p-pillen igjen etter råd fra legen. No må vi gå og vente i 2-3 veker før vi får vite noke. Har prøvd å lese meg opp på sædcellers levealder, når i syklusen det er mest vanlig å ha eggløsning og masse anna og sprikande informasjon. Har lest alt i fra at sjansen er 25% til 50% og eg blir rimelig forvirra. Er det noken som har noken meining om korleis sjansane våre er? Vi håper sjølvsagt ikkje at ho er gravid då vi begge er i starten av studia våre. Dersom det skulle vise seg at ho er gravid vil eg gjerne bruke tråden til å høyre om abort/ikkje abort, som vi har valgt å bestemme dersom det skulle bli et problem. Kaeso, med en god dose angst. Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville forberedt meg på at hun var gravid. Da er du forberedt hvis hun er det, og du blir ekstremt lettet hvis hun ikke er det. Abort er det en disksjon du burde ta med jenta, og ikke med et nettforum. Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville forberedt meg på at hun var gravid. Det er et veldig godt råd. Akkurat no tenker eg nok for mykje "ho er sikkert ikkje det" og liknande, noke som kan vere skummelt. Eg bør nok virkelig begynne å tenke på kva som skjer dersom ho faktisk er det. Abort er det en disksjon du burde ta med jenta, og ikke med et nettforum. Selvfølgelig er ein beslutning eg og ho må ta sammen til slutt, men samtidig kan det vere godt å dele tankane sine og få andre perspektiv. Vi har bestemt oss for å ikkje ta den endelige beslutninga der før det faktisk blir en realitet, men eg trur vi kjem til å gå for abort visst det blir tilfelle. Sidan vi begge to er i starten av utdanninga (er forresten 21 og 22 år) så er ikkje vi akkurat i den beste livssituasjonen med tanke på å få barn. Samtidig tenker eg masse over dei fysiske og psykiske farene ved en abort - men det her har eg ikkje nevnt for ho fordi eg ikkje vil at ho skal tenke over det samme. Ho er livredd for at det her skal komme mellom oss men eg har gjort mitt aller beste for å forsikre ho om at det ikkje vil skje, og at eg meiner at det er ho som vil få siste ord sidan det er hennas kropp. Er det en smart ting å seie? Eg fraskrive ikkje meg noke ansvar når det gjelde kva vi bestemme oss for, men eg vil berre at ho skal vite at det tross alt er ho som eventuelt skal bli gravid og derfor bør ho ha siste ord. Eg har og forsikra meg om at vi er to om det, uansett. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Sjangsene for at hun er gravid er sprikende som du har lest, rett og slett fordi dere ikke vet hennes og din fruktbarhet enda. Så det kan være alt fra 0-90%. Noen kan bli gravide selv med bruk av p-pillen, andre sliter med å bli gravide selv når de prøver. Har f.eks. et vennepar som har "skyti skarpt" i snart to år uten å lykkes, mens jeg også har ei venninne som blei gravid mens hu gikk på pilla. Så å svare på hva sjangsene er vil være en umulighet for oss på et nettforum desverre. Men jeg vil råde deg til å følge rådet til Vargan og forberede deg på at hun blir gravid, så støkken ikke blir så stor hvis det skulle vise seg at hun var det. Når det gjelder abortspørsmålet, så vil jeg råde dere til å vente med den diskusjonen til det eventuelt skulle være en problemstilling. Det er mye som skjer både med deg og jenta i det øyeblikket dere eventuellt finner ut at hun er gravid. Og hva dere mener nå, kan plutselig bety noe heeelt annet i det øyeblikket et foster er et faktum. Det er MYE psykisk med i bildet, og alt endrer seg så fort det blir en realitet. For å ikke snakke om all den meningsløse drittkastingen som skjer så fort et nettforum begynner på abort-debatten. Lykke til i hvert fall. Jeg er sikker på at dere kommer til å takle det kjempebra uansett utfall, og husk at dere skal ta en avgjørelse som er best for dere to. Hva alle andre rundt dere måtte mene har ikke noe å si. Vær ego i en sånn situasjon. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ta det rolig mann, det er jo bare å ta abort Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 "Bare å ta abort" Dette er nødt til å være tidenes uttalelse fra en som helt tydelig ikke har vært i nærheten av en lignende situasjon. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 "Bare å ta abort" Dette er nødt til å være tidenes uttalelse fra en som helt tydelig ikke har vært i nærheten av en lignende situasjon. Word. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Troll. Så utrolig unødvendig. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er bare tullete å tenke over slikt, abort eller unge, lett valg for de fleste. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) I og med at hun tok angrepillen så tviler jeg personlig på at hun kan være gravid, om så er muligheten veldig liten. Viser det seg at det vokser noe i magen hennes selv etter et forsøk på å ta livet av det anbefaler jeg at dere lare den lille kjemperen får leve. Endret 8. januar 2010 av Malvado Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viser det seg at det vokser noe i magen hennes selv etter et forsøk på å ta livet av det anbefaler jeg at dere lare den lille kjemperen får leve. Synes ikke jeg. Var det ikke tanken å få unge så synes jeg ikke man skal ha en bare fordi det er noe feil med pillene. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er bare tullete å tenke over slikt, abort eller unge, lett valg for de fleste. Det er kanskje et lett valg når man står utenfor og ikke er i nærheten av situasjonen. Ja, det er til og med et lett valg selv når man står rett foran situasjonen og er usikker på om det er en graviditet eller ikke. Men jeg skal love deg at i det sekundet man får bekreftet at det er en graviditet, så blir verden snudd på hodet. Det man mente 30 sekunder før man fikk det bekreftet betyr ingen ting lenger. Så å si at det å ta avgjørelsen om en abort er et enkelt valg, er noe man ikke kan uttale seg om før man står midt i det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Viser det seg at det vokser noe i magen hennes selv etter et forsøk på å ta livet av det anbefaler jeg at dere lare den lille kjemperen får leve. Synes ikke jeg. Var det ikke tanken å få unge så synes jeg ikke man skal ha en bare fordi det er noe feil med pillene. Ja, det er så utrolig lett å ta dette valget etter 1 måned når du faktisk vet at det som er i deg har vokset seg stort? Og hvor stor er sannsynligheten egentlig for at en angrepille ikke virker? Ikke akkurat stor. Da har barnet allerede overvunnet oddsen mange ganger , men selvsagt valget er fortsatt foreldrene sitt. Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ta det rolig mann, det er jo bare å ta abort Det her svaret ditt, dei andre svara dine og ikkje minst nicket ditt gjer til at eg ber deg holde deg langt vekke fra den tråden her. Dine meininga er null verdt for meg, og det er tydelig at du ikkje er moden nok til å vere med på ein sånn diskusjon. Det her bryter kanskje med regel for personangrep, men eg må berre sei det eg meina om deg. Troll. Viser det seg at det vokser noe i magen hennes selv etter et forsøk på å ta livet av det anbefaler jeg at dere lare den lille kjemperen får leve. Akkurat det her har eg tenkt mykje på dei siste dagane. Dersom ho er gravid når det faktisk er så liten sjanse som eg har begynt å tru at det er for at ho er det, så er det kanskje meininga at vi skal bli foreldre akkurat no? Vi kjem uansett til å takle det bra - men det var såklart ikkje sånn vi hadde sett for oss at vi skulle bli foreldre. Men jeg skal love deg at i det sekundet man får bekreftet at det er en graviditet, så blir verden snudd på hodet. Det man mente 30 sekunder før man fikk det bekreftet betyr ingen ting lenger. Så å si at det å ta avgjørelsen om en abort er et enkelt valg, er noe man ikke kan uttale seg om før man står midt i det. Eg har lest meg opp på dei psykiske aspekta ved det her, og det viser seg som du seier at dersom ho faktisk er gravid vil vi nok få eit heilt anna standpunkt enn no når vi berre trur at ho kan vere det. For å oppdatere litt så virke det no som om ho nesten er overbevist om at ho ikkje er gravid og at vi kjem unna med det. Eg er på den andre sida godt på vei til å innfinne meg at ho er det - sånn at eg er bedre rusta dersom ho er det og kanskje får mitt livs største lettelse. Bør eg prøve å få ho over på den tankegangen her og? Eller bør eg la ho tenke sånn som ho gjer? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bare la henne tenke som hun gjør , om hun så er gravid så forandrer tankegangen seg langt fortere hos kvinnen enn hos mannen vil jeg tro. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Kaeso må ta pillene sine. Jeg er ikke troll bare fordi jeg sier noe du ikke er enig i. Dessuten er det ingen vit i å gjøre alt mulig så vanskelig og komlisert. Enten vil du ha barn eller ikke. Vil du ikek ta abort, ferdig Lenke til kommentar
fsx Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 hvis dere hu blir gravid da er blir livet aldri same som før, bare så du veit det!, jeg skjener en fyr som er 16 år han hvar 15 år da han fikk unge så vær forsiktig med sånt!, hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kaeso må ta pillene sine. Jeg er ikke troll bare fordi jeg sier noe du ikke er enig i. Dessuten er det ingen vit i å gjøre alt mulig så vanskelig og komlisert. Enten vil du ha barn eller ikke. Vil du ikek ta abort, ferdig Det er nok ikkje så lett Wankership. Dersom ho er gravid så er det ikkje berre å ta det vekk som om det skulle ha vore ein føflekk eller noke liknande. Eg trur du ville ha tenkt ganske annerledes dersom du sjølv hadde havna i den situasjonen her. Bare la henne tenke som hun gjør , om hun så er gravid så forandrer tankegangen seg langt fortere hos kvinnen enn hos mannen vil jeg tro. Takk for gode tips Maldavo. Eg har latt ho tenke sånn som ho har gjort, men no merka eg at ho er meir inne på tanken om å beholde ungen dersom ho er gravid. Vi har begge klart å få det mykje meir på avstand og dei siste dagane har gått ganske raskt og vore heilt normalt. Egentlig ganske deilig å ha fått det på avstand. Men på mandag skal vi ta ein test, så då kan det hende livet plutselig blir snudd opp ned. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Flott! Det er bedre å ta det som det kommer enn å bekymmre seg unødvendig , og sånn sett så er det lurt å ta en fornuftig avgjørelse sammen. Det er uansett ikke verdens undergang å få et barn i tidlig alder, tøft og hardt ja, men fullt mulig å fortsette både utdannelse og jobb selv om man er ung. Nei, om dere på mandag får melding om at hun er gravid så ikke se negativt på det, men ta en vurdering etter å ha snakket sammen på kvelden på hva som er best for dere begge og om dere ønsker å GI barnet alt det behøver uansett om dere er sammen eller ikke i fremtiden. Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Dersom vi beholde ungen så må vi nok flytte "heim igjen", altså til der foreldra våre bur for å få hjelp fra dei. Blir vanskelig å bu i Oslo når begge er studentar og uten inntekt utenom studielån. Men etter eit år der ho har permisjon og eg jobbar så skal vi nok klare å fortsette på utdanninga, så vi skal jo alltids klare det. Spørsmålet er vel om det er bra for oss med tanke på at vi har vore sammen i knappe 4 mnd, og vi då går glipp av veldig masse som kjærestar før vi plutselig blir foreldre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå