GLOCK05 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei ! Hvordan får man åpnet og sett på innholdet i mapper med hengelås. Siden det kun er en bruker på maskinen antar jeg at jeg fungerer som administrator Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Selv om du er logget inn med administrator konto vil windows utforsker (explorer.exe) kjøre i beskyttet user modus. Prøv med å søke opp explorer.exe på startlinjen - høyreklikk på explorer.exe og start den med "run as administrator". Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Selv om du er logget inn med administrator konto vil windows utforsker (explorer.exe) kjøre i beskyttet user modus.Prøv med å søke opp explorer.exe på startlinjen - høyreklikk på explorer.exe og start den med "run as administrator". Takk for kjapt svar. Prøvde dette, men får fortsatt ".... ikke tilgjengelig. Ingen tilgang." på bla. programfiler og documents and settings. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Høyre klikk på den aktuelle mappen --> Egenskaper --> security . Sjekk at du har lese/skrive tilgang / owner Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Høyre klikk på den aktuelle mappen --> Egenskaper --> security . Sjekk at du har lese/skrive tilgang / owner Her var det krysset av for "spesialtillatelse", endrer til alle tillatelser og får da "ingen tilgang", men endringen blir utført !!?? Får fortsatt ikke åpnet mappe, samme feilmeldinger som i første post. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Document and Settings er en dynamisk link til C:\Users (C:\Brukere i Norsk)i Vista & Windows 7 - du får ikke "gått" inn i denne da det ikke er mappe. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Document and Settings er en dynamisk link til C:\Users (C:\Brukere i Norsk)i Vista & Windows 7 - du får ikke "gått" inn i denne da det ikke er mappe. OK Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 du må høyreklikke på mappa -> egenskaper -> sikkerhet -> avansert -> eier -> rediger -> velg brukerkontoen du er logget på med så huker du av for "Erstatt eier av underbeholdere og -objekter", bruk og OK trykk ja, så skal det gå. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg henter fram igjen denne tråden for jeg sliter fremdeles med å åpne slike mapper. Jeg har prøvd tipsene i denne tråden men uten suksess, så har er det andre tips til å åpne disse hengelåsmappene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå