Alkohoel Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hei der! Da er tiden inne for å sette opp et Mediacenter i leiligheten. Mitt budsjett er på totalt ca 12 000,- Hva har jeg fra før? 37" HD LCD Skjerm 2.1 Høytalere Mine kriterier: - Det skal være enkelt og kjapt å spille av CDer/DVDer/Blu-ray - Jeg skal bruke en PC som lagringsenhet til musikk/bilder/filmer etc. Mine tanker forløpig: Handleliste: Forsterker/receiver: Yamaha RX-V465, 2409,- fra Pixmania DVD/CD/Blu-ray avspiller: Playstation 3 Slim 120GB, 2399,- fra Pixmania PC: AM3 oppsett, ca 5000,- PC-skjerm: BenQ 21,5" LCD T2210HDc, 1199,- fra Datakjeden Håndkontroll: Sony PS3 Blu-ray Remote Control, 237,- fra Datakjeden Apple Airpot Express, 750,- fra Apple.no Totalt: 11 994,- Det her er måten jeg ønsker å sette det opp forløpig Jeg bruker PS3en som en Blu-ray/DVD/CD avspiller, den kobler jeg til forsterkeren som igjen sender signalet videre til høytalerne og TVen. Jeg bruker PCen som en lagringsenhet der jeg lagrer musikk, bilder og filmer. Den kobler jeg til TVen/høytalerne ved hjelp av Airport Express. Airport Express tar imot signaler fra iTunes som gjør at man da enkelt kan spille av musikk fra PCen inn på Stuen. Men her finnes det mange alternative løsninger. Dette er ikke en optimal løsning ettersom du er avhengig av å ha PCen skrudd på hver gang du spiller musikk, pluss at det blir tungvint å bytte sang etc når man sitter på stuen. Alternativ løsning 1: En alternativ løsning er å kjøpe en 160GB iPod Classic og deretter koble den til forsterkeren. Dette mener jeg er en mer lettvint løsning, men det vil sprekke budsjettet mitt med rundt 1000,- og jeg vil heller ikke få plass til alle bildene/filmene/sangene på en iPod Classic, noe som heller ikke gjør dette til en optimal løsning. Alternativ løsning 2: Den siste løsningen jeg kan komme på er ved å kjøpe en Apple TV. Apple TV er en genial liten maskin som du kobler til forsterkeren og til ditt itunes (trådløst) og så kan du spille av hele ditt itunes bibliotek, vise alle dine bilder og spille av alle filmene du har på PCen veldig enkelt og elegant. Men dette vil også sprekke budsjettet mitt med rundt 1000,- Så dette er hva jeg forestiller meg forløpig, men jeg trenger innvendinger og forslag til bedre løsninger ettersom dette da ikke er en optimal løsning. Jeg lurer også på hva dere synes om å bruke Playstation 3 som DVD/Blu-ray/CD avspiller, vil dere heller anbefale å kjøpe en vanlig Blu-ray avspiller? Itillegg til dette trenger jeg da også hjelp til å sette opp et AM3 oppsett til rundt 5000,- med en minimum HD på 1TB. Takk for at dere leste denne tråden! Jeg håper noen av dere kan komme med noen gode forslag - Alkohoel Endret 7. januar 2010 av Alkohoel Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Er det ingen som har erfaring med oppsett av mediacenter? Hvis det er noen som har noe lignende hjemme, eller har oppnådd det jge ønsker å oppnå på en annen måte vil jeg gjerne høre om det Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 hmmm... ingen gode råd å få her? Har jeg postet i feil del av forumet mon tro? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) drop PS3 kjøp heller et AM3 system med Blu-Ray og Radeon HD 5770 Greit HTPC oppsett blir da AMD Phenom II 550 AMD 770 hovedkort Radeon HD 5770 4GB DDR3 1600mhz CL7 Samsung F3 1TB LG CH08 BD-ROM + DVD Brenner eller vis du må ha PS3 AMD Athlon II 250 AMD 785G Hovedkort med Radeon HD 4200 4GB DDR3 1600mhz CL7 Samsung F3 1TB Antec Fusion Endret 7. januar 2010 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå