Gå til innhold

Hvor mye strøm/watt trekker en 1000w psu?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en 1000w Cosair psu. Når jeg slo den på på hovedbryteren går sikringen. Det er en 10A kurs. Er dette vanlig? Er det stor oppstartstrøm på slik en psu, slik at en må ha treg sikring på den kursen en bruker?

Psu var ikke tilkoblet noen komponenter. Kan den være defekt?

Takker for innspill

Mvh

TIveland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Har testet med strømforsyningnen (uten komponenter tilkoblet) på flere kurser. Det har ikke vært noe annet tilkoblet disse kursene som har trukket noe vesentlig med strøm.

På en kurs med 10A sikring type b (vanlig?) varierer det om sikringen går.

På en kurs med 10A sirking type c (Tregere) går det greit.

Vil dette si at det går en høy oppstarts srøm når en skrur på hovedbryteren på strømforsyningen?

Mvh

Tiveland

Lenke til kommentar

10A B-automat sikkrigen skal tåle 2400Watt, og vis jeg ikke husker feil så tåler den 5ganger før den slår ut med en gang. Så med mindre den trekker 12000Watt når du setter på bryteren så skal den ikke gå.

Ville ha prøvd den på en ledig 16A B kurs før jeg ville ha tatt kontakt med hvem en du kjøpte den oss.. Kansje lese litt i bladene som du fikk med den :)

Endret av amish
Lenke til kommentar

I en så stor psu er det relativt store spoler og kondensatorer. Startstrømmen kan da være betydelig for å lade opp alt dette.

Dersom sikringen ikke ryker dersom den er treg er dette et tegn på at det bare er startstrømmen som er for høy, og ikke det gjennomsnittlige forbruket.

Det med ikke noe annet som trekker noe nevneverdig med strøm er dog litt interessant. Det skal ikke mye til på en 10A kurs før du trekker ganske mange prosent av maksimal belastning bare på ikke nevneverdige forbrukere.

Dersom du eventuelt frykter at psuen trekker for mye (over tid) er det mulig å måle med et hvilketsomhelst billig wattmeter som fåes kjøpt på clasern og liknende.

Lenke til kommentar

Sitter her på 10A automatsikringer som er eneste alternativ for meg. 16A finnes kun på kjøkken og bad i huset.

Har ikke testet stasjonær pc da jeg kun har hatt bærbar, men skal snart handle det. så om det blir et problem her hos meg, så må jeg finne en strømforsyning som er liten nok til å ikke slå ut sikringene, men som er kraftig nok for pcen.

Hva trenger jeg til:

Intel i5, 5870 skjermkort, 2-3 hardisker, 4-6gb ram...ellers det vanlige...

Edit: har et eldre Chieftech kabinett jeg skal bruke med en 350w strømforsyning i- er det overhodet sjans for at den klarer dette?

Endret av longbow
Lenke til kommentar
Sitter her på 10A automatsikringer som er eneste alternativ for meg. 16A finnes kun på kjøkken og bad i huset.

Har ikke testet stasjonær pc da jeg kun har hatt bærbar, men skal snart handle det. så om det blir et problem her hos meg, så må jeg finne en strømforsyning som er liten nok til å ikke slå ut sikringene, men som er kraftig nok for pcen.

Hva trenger jeg til:

Intel i5, 5870 skjermkort, 2-3 hardisker, 4-6gb ram...ellers det vanlige...

Edit: har et eldre Chieftech kabinett jeg skal bruke med en 350w strømforsyning i- er det overhodet sjans for at den klarer dette?

Tror den 350W blir for lite. Tror ikke den leverer nok strøm med mindre du kan komme med alle spec på den.

Du kan kjøpe en av de minste Corsair PSUene. Da har du nok til og dra komponenetene du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...