Gaarulf Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kanskje litt spesialtilfelle, men la gå. Er på Røros, og i morges var det vel -43 eller noe. Bussen kom aldri (evt var kommet før tiden) og bilen var det umulig å få start på. I sånne ekstreme temperaturer tok jeg til vettet og gikk inn igjen. Regner med at jeg får fravær og sånn, men lurer på om det finnes grenser om hvor kaldt det kan være før man ikke må på skolen. Evt om det finnes en gud : Har jeg en gyldig grunn? Bussen skal komme 07:22, jeg sto ute fra 07:17 til 07:26, og da ingen buss kom var det lite fristende å stå ute i 43-. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg skjønner at det var kaldt, men du er nådeløs mot han stakkars bussjåføren. Det var ikke rare forsinkelsen han hadde plass til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Er det faktisk såpass kaldt som -25 til -40C tror jeg det ikke er noen på skolen din som vil ha noe problem med at du ringer og sier ifra at du ikke kommer pga kulden. Det finnes elever som ikke har bekledning til sånt ekstremvær , noe skolen må respektere , i noen tilfeller har jeg hørt om at det har blitt brukt taksi for å hente noen elever for at slikt ikke skal oppstå. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 -30 til -35 er vel minstegrensa Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Er det så kalt tar jeg fram kjeldressen og tusler til skolen uansett :!: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 om det er lovlig eller ulovlig fravær er vel det det samme, fravær er det uansett når man får det på vitnemålet, og det er der slikt teller(eller har det endret seg?). du hadde så absolutt en god grunn til å holde deg hjemme og du gjorde riktig i å ikke vente lengre på bussen. -43 er for kaldt til å stå å vente på bussen, man får fort frostskader, selv med bra klær. det er vel såpass kaldt at det ikke er bra for lungene heller. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kan godt skjønne du ikke gadd vente mer på bussen, er vel rundt 13-15 minus her på sørlandet, og selv det er utrolig kaldt. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Kan godt skjønne du ikke gadd vente mer på bussen, er vel rundt 13-15 minus her på sørlandet, og selv det er utrolig kaldt. Vil si ~20 med vind. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja, med vind inkludert er det nok det ja :o Lenke til kommentar
Nipaw Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Er litt drøyt å bare vente fire minutter, og så si at bussen ikke kommer... Bussen her kom idag ti min for sent, og igår kom den ikke i det hele tatt, men folk stå ute i kulda en god del lengre enn fire min. Men i kulde over/under (er fremdeles ikke sikker på hvordan den der skal ordlegges) -40 syens jeg man burde få være hjemme Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Er VELDIG lett å få frostskader av å stå ute og vente. Bussene bør være pålitlige i disse tilfellene. Endret 7. januar 2010 av iNeo Lenke til kommentar
G Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 En kanadier jeg kjenner fortalte meg at i Alberta provinsen av Kanada så stenger de skolen helt bare temperaturen kryper under -40. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Vet ikke hvordan det er med kuldegrader ute, men har hørt læreren min si at skolene stenges dersom romtemperatur synker under 15 grader. Ikke at det er til særlig hjelp for TS da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå