EspenDL Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei, jeg ønsker å skru av all form for nettverkstilknytting som koster penger. Takk! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 MoDaCo Nodata fungerer bra til dette. Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hvor på HD2 kan man slå av nettverkstilknytningene uten å legge inn ekstra program? Lenke til kommentar
poffer Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hvis det er samme opplegget som på tattoo så kan du gjøre følgende: Meny -Instillinger - trådløse nett - fjern markering for mobilt nettverk + gå vidre til innstillinger for mobile nettverk - nettverksmodus og sett denne til "bare gsm" Tlf funker da til ringing og meldinger. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Gå også inn på Start - Innstillinger - Datatjenester og merk bort det du ikke vil skal synkronisere automatisk. Det fine med MoDaCo Nodata er at den blokkerer all tilkobling automatisk slik at du ikke trenger å skru av og på slike tjenester etterhvert som du trenger de. Bare å skru av og på i Nodata-programmet. Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis det er samme opplegget som på tattoo så kan du gjøre følgende: Meny -Instillinger - trådløse nett - fjern markering for mobilt nettverk + gå vidre til innstillinger for mobile nettverk - nettverksmodus og sett denne til "bare gsm" Tlf funker da til ringing og meldinger. Gå også inn på Start - Innstillinger - Datatjenester og merk bort det du ikke vil skal synkronisere automatisk. Det fine med MoDaCo Nodata er at den blokkerer all tilkobling automatisk slik at du ikke trenger å skru av og på slike tjenester etterhvert som du trenger de. Bare å skru av og på i Nodata-programmet. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
fearat Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Men hvis du har MoDaCo Nodata på telefonen, og har denne på for å blokkere all trafikk--> Vil den likevel kunne være tilkobla wifi hvis du for eks er hjemme og vil sitte på nett der? Eller på skolen? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja. Når du starter Nodata får du opp spørsmål hvilke nettverk du ønsker å blokkere. Jeg får opp Telenor Internett og Telenor MMS. Wifi blir ikke blokkert. Lenke til kommentar
fearat Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja. Når du starter Nodata får du opp spørsmål hvilke nettverk du ønsker å blokkere. Jeg får opp Telenor Internett og Telenor MMS. Wifi blir ikke blokkert. Hmm.. Jeg får ikke tilbud om å blokkere nettverk.. Men hvis jeg har på datatilkobling+wifi, og ser at datatilkoblingen er aktiv. Så kjører jeg programmet, og det skrur seg av seg selv! Men det er jo et fett.. Bare å følge litt med:) Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Altså Nodata blokkerer datatilkoblingen fra å starte. Hvis den allerede er startet (altså at man er koblet til 3G etc) vil den ikke koble deg fra. Etter å ha valgt å blokkere tilkoblingen skrur du den selv av med Comm Manager. Da får den ikke koblet seg til igjen før du åpner i Nodata. Edit: Wow, det var skrekkelig dårlig forklart, men håper det gir mening. Endret 28. januar 2010 av AndyG Lenke til kommentar
fearat Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Altså Nodata blokkerer datatilkoblingen fra å starte. Hvis den allerede er startet (altså at man er koblet til 3G etc) vil den ikke koble deg fra. Etter å ha valgt å blokkere tilkoblingen skrur du den selv av med Comm Manager. Da får den ikke koblet seg til igjen før du åpner i Nodata. Edit: Wow, det var skrekkelig dårlig forklart, men håper det gir mening. Det skjønte jeg:) Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå