sjokoen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hallo, har hatt denne pcen i ca 2 år nå, for ca 1 måned siden så begynde pcen og lage en skrikende lyd når den IKKE jobbet, derfor så hadde jeg altid oppe et spill så den ikke laget den lyden, for noen dager siden så begynte den å restarte seg etter windows logoen når du starter pcen, den gjorde det en gang så kom jeg inn. 1 dag etter så gjorde pcen dette mens jeg gjorde ting innpå datamaskinen, for eksempel youtube. Da bare restarta den seg, og nå restarter den seg HELE tiden, hvis jeg kommer inn etter 4-5 restarts, så går det 2min uten restart, eller hvis jeg gjør noe så restartes den bare. Noen sier dette er pga hovedkortet? Hvis det er det så skulle jeg hatt et nytt hovedkort, og om noen kunne hjelpe meg med det så hadde det vært gudd, for jeg finner ikke hovedkortet. Ps. Har prøvd å formatere computeren, og stille den tilbake i tid, ingenting av det virket. Pcen blir også renset hver 3-4 måned. Her er pc-en: ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 12/11/2009, 15:13:55 Machine name: ALEX Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111) Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: Unknow System Model: Unknow BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz Memory: 2048MB RAM Page File: 312MB used, 3627MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode ------------ DxDiag Notes ------------ DirectX Files Tab: No problems found. Display Tab 1: No problems found. Sound Tab 1: No problems found. Music Tab: No problems found. Input Tab: No problems found. Network Tab: No problems found. ------------ Card name: NVIDIA GeForce 8600 GTS Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce 8600 GTS DAC type: Integrated RAMDAC Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0400&SUBSYS_843E1ACC&REV_A1 Display Memory: 256.0 MB Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz) Monitor: Plug and Play-skjerm Monitor Max Res: 1600,1200 Driver Name: nv4_disp.dll Driver Version: 6.14.0011.9562 (English) DDI Version: 9 (or higher) Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 11/21/2009 03:34:54, 6282752 bytes WHQL Logo'd: Yes WHQL Date Stamp: n/a ----------- Description: Realtek HD Audio output Default Sound Playback: Yes Default Voice Playback: Yes Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0883&SUBSYS_26211019&REV_1000 Manufacturer ID: 1 Product ID: 100 Type: WDM Driver Name: RtkHDAud.sys Driver Version: 5.10.0000.5366 (English) Driver Attributes: Final Retail WHQL Logo'd: Yes Date and Size: 1/30/2007 11:57:50, 4474368 bytes Other Files: Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp. HW Accel Level: Full Cap Flags: 0xF5F Min/Max Sample Rate: 8000, 192000 Static/Strm HW Mix Bufs: 33, 32 Static/Strm HW 3D Bufs: 33, 32 HW Memory: 0 Voice Management: No EAX™ 2.0 Listen/Src: Yes, Yes I3DL2™ Listen/Src: Yes, Yes Sensaura™ ZoomFX™: No Registry: OK Sound Test Result: Not run --------------------- Sound Capture Devices --------------------- Description: Realtek HD Audio Input Default Sound Capture: Yes Default Voice Capture: Yes Driver Name: RtkHDAud.sys Driver Version: 5.10.0000.5366 (English) Driver Attributes: Final Retail Date and Size: 1/30/2007 11:57:50, 4474368 bytes Cap Flags: 0x41 Format Flags: 0xFFF --------------------- Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei, Om mulig ville jeg byttet strømforsyning i en du vet er OK og være 100% sikker på at den du har kan levere nok strøm. Du bør nok ha minst 400W. (eller mere om det er en generisk, noname strømforsyning) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Feil posting.. Endret 6. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hallo, har hatt denne pcen i ca 2 år nå, for ca 1 måned siden så begynde pcen og lage en skrikende lyd når den IKKE jobbet, derfor så hadde jeg altid oppe et spill så den ikke laget den lyden, for noen dager siden så begynte den å restarte seg etter windows logoen når du starter pcen, den gjorde det en gang så kom jeg inn. 1 dag etter så gjorde pcen dette mens jeg gjorde ting innpå datamaskinen, for eksempel youtube. Da bare restarta den seg, og nå restarter den seg HELE tiden, hvis jeg kommer inn etter 4-5 restarts, så går det 2min uten restart, eller hvis jeg gjør noe så restartes den bare. Noen sier dette er pga hovedkortet? Hvis det er det så skulle jeg hatt et nytt hovedkort, og om noen kunne hjelpe meg med det så hadde det vært gudd, for jeg finner ikke hovedkortet. Ps. Har prøvd å formatere computeren, og stille den tilbake i tid, ingenting av det virket. Pcen blir også renset hver 3-4 måned. Her er pc-en: ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 12/11/2009, 15:13:55 Machine name: ALEX Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111) Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: Unknow System Model: Unknow BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz Memory: 2048MB RAM Page File: 312MB used, 3627MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode ------------ DxDiag Notes ------------ DirectX Files Tab: No problems found. Display Tab 1: No problems found. Sound Tab 1: No problems found. Music Tab: No problems found. Input Tab: No problems found. Network Tab: No problems found. ------------ Card name: NVIDIA GeForce 8600 GTS Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce 8600 GTS DAC type: Integrated RAMDAC Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0400&SUBSYS_843E1ACC&REV_A1 Display Memory: 256.0 MB Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz) Monitor: Plug and Play-skjerm Monitor Max Res: 1600,1200 Driver Name: nv4_disp.dll Driver Version: 6.14.0011.9562 (English) DDI Version: 9 (or higher) Driver Attributes: Final Retail Driver Date/Size: 11/21/2009 03:34:54, 6282752 bytes WHQL Logo'd: Yes WHQL Date Stamp: n/a ----------- Description: Realtek HD Audio output Default Sound Playback: Yes Default Voice Playback: Yes Hardware ID: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0883&SUBSYS_26211019&REV_1000 Manufacturer ID: 1 Product ID: 100 Type: WDM Driver Name: RtkHDAud.sys Driver Version: 5.10.0000.5366 (English) Driver Attributes: Final Retail WHQL Logo'd: Yes Date and Size: 1/30/2007 11:57:50, 4474368 bytes Other Files: Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp. HW Accel Level: Full Cap Flags: 0xF5F Min/Max Sample Rate: 8000, 192000 Static/Strm HW Mix Bufs: 33, 32 Static/Strm HW 3D Bufs: 33, 32 HW Memory: 0 Voice Management: No EAX™ 2.0 Listen/Src: Yes, Yes I3DL2™ Listen/Src: Yes, Yes Sensaura™ ZoomFX™: No Registry: OK Sound Test Result: Not run --------------------- Sound Capture Devices --------------------- Description: Realtek HD Audio Input Default Sound Capture: Yes Default Voice Capture: Yes Driver Name: RtkHDAud.sys Driver Version: 5.10.0000.5366 (English) Driver Attributes: Final Retail Date and Size: 1/30/2007 11:57:50, 4474368 bytes Cap Flags: 0x41 Format Flags: 0xFFF --------------------- Hallo! Jeg ville heller satset på å scanne for virus først, og så teste poweret. Her er linken til malware og virusscan: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 http://www.ocbase.com/download.php?fileext=beta Link for pwr test Vennligst BmOnline Endret 6. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Har prøvd, det har ikke noen effekt. Glemte også å nevne at jeg kommer lett innpå i sikkerhetsmodus. Edit: Ser ikke hvordan en malware scan kan hjelpe meg, fordi jeg har prøvd min andre harddisk Endret 6. januar 2010 av sjokoen Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har prøvd, det har ikke noen effekt. Glemte også å nevne at jeg kommer lett innpå i sikkerhetsmodus. Edit: Ser ikke hvordan en malware scan kan hjelpe meg, fordi jeg har prøvd min andre harddisk Jeg skjønner. Men har du sjekket i feil loggen i windows om det ligger noe der? Bla opp og se om der ligger noen MEMORY.dmp. filer i WIN katalogen? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Har prøvd, det har ikke noen effekt. Glemte også å nevne at jeg kommer lett innpå i sikkerhetsmodus. Edit: Ser ikke hvordan en malware scan kan hjelpe meg, fordi jeg har prøvd min andre harddisk Jeg skjønner. Men har du sjekket i feil loggen i windows om det ligger noe der? Bla opp og se om der ligger noen MEMORY.dmp. filer i WIN katalogen? Vennligst BmOnline Hvor ligger "windows feillogg" ? WIN katalog? ps, den lager ikke den skrikende lyden i sikkerhetsmodus Leste opp at den skal ligge c:\Windows\Minidump; kernel and full dumps are located at %SystemRoot%\MEMORY.DMP or c:\Windows\MEMORY.DMP. Endret 6. januar 2010 av sjokoen Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Har prøvd, det har ikke noen effekt. Glemte også å nevne at jeg kommer lett innpå i sikkerhetsmodus. Edit: Ser ikke hvordan en malware scan kan hjelpe meg, fordi jeg har prøvd min andre harddisk Jeg skjønner. Men har du sjekket i feil loggen i windows om det ligger noe der? Bla opp og se om der ligger noen MEMORY.dmp. filer i WIN katalogen? Vennligst BmOnline Hvor ligger "windows feillogg" ? WIN katalog? ps, den lager ikke den skrikende lyden i sikkerhetsmodus Hei! Ja i C:\WINDOWS katalogen. Det er på den disken, C normalt. Om der er flere disker er det mest vanlig at op er i C. Se i win kat om du finner memory.dmp filen. Det virker som om det er feil på grafikk kortet, siden du kan se alt i sikker modus. Fordi i sikker modus går alt i std skjerm modus 640x...Derfor kan du kjøre og se på skjermen i sikker modus. Prøv et annet grafikk kort... BmOnline Endret 6. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 nei, den er ikke der Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 100% sikker på at det er grafikkkortet mitt? for da må jeg kjøpe nytt, og vil ikke kjøpe nytt når den ikke er ødelagt, så vil ha en 100% klar for det. stikker og legger meg, sjekker opp her i morgen for å se hva folk sier, uansett så tror jeg ikke det videokortet skal være så dyrt nå lenger Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) 100% sikker på at det er grafikkkortet mitt? for da må jeg kjøpe nytt, og vil ikke kjøpe nytt når den ikke er ødelagt, så vil ha en 100% klar for det. stikker og legger meg, sjekker opp her i morgen for å se hva folk sier, uansett så tror jeg ikke det videokortet skal være så dyrt nå lenger Hallo! Ja, du må prøve et annet kort, så får vi se. Siden det virker i std modus, sikker modus. Og du sa at det var en lyd fra kortet i accelerator mode- som kortet egentlig er beregnet for å kjøre, høy oppløsning og turbo. Så da tipper jeg på at det er noe med kortet. Så du trenger ikke å kjøpe, men prøve et annet kort for å se om det da fortsatt er feil. Tror det er den rimeligste metoden enn så lenge. Det er en eliminerings-metode for å avhjelpe deg. Er kortet kaputt, så må du jo kjøpe et nytt? Så det finner vi ut på den måten. Vennligst BmOnline Endret 7. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Hmm, høres fornuftig ut, men da må jeg vel gå til sånn pc butikk/hjelper ting for å teste, kommer vel til å koste en del det isåfall kunne jeg jo bare sendt den inn til reperasjon og finner de det ut så kjøper jeg nytt av det som er ødelagt, men koster vel pokker rundt en 1000 lapp bare å sende den inn.. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Hmm, høres fornuftig ut, men da må jeg vel gå til sånn pc butikk/hjelper ting for å teste, kommer vel til å koste en del det isåfall kunne jeg jo bare sendt den inn til reperasjon og finner de det ut så kjøper jeg nytt av det som er ødelagt, men koster vel pokker rundt en 1000 lapp bare å sende den inn.. Hei! Har du ingen som bor i nabolaget som kjenner? Pc klubb eller noe? De har jo kjempelyst å hjelpe deg, og det koster ikke en dinaro! Vennligst BmOnline ps: Synes du sa at det kom skurre-lyd fra kortet i normal mode. Endret 7. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
sjokoen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ingen klubber i området, har en kamerat med samme pc men den er ødelagt (videokortet). Og ja før restarten så kom den lyden fra i området der videokortet var, men syntest det var litt snålt at den lyden kom når pcen ikke jobbet :/ Ps. Har sendt e-mail til multicom angående akkurat dette og ser om jeg kanskje får det på garantien. Siden jeg finner ikke videokortet til salgs lenger osv. Men er usikker på om jeg får det i garanti siden kameraten min ikke fikk det, så skal det liksom være 3 års garanti Endret 7. januar 2010 av sjokoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå