Unglar Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har et problem i .net. Når jeg lager et programm og sender det til noen kamerater av meg, greier ikke de å kjøre det. de kjører windows 2000. de får en feilmelding om at de mangler noen dll filer. De har ikke .net framework innstalert. Noen som vet hvordan jeg kan få programmene til å funke. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Du må mekke et deployment-script som installerer nødvendige dll'er osv sammen med programmet ditt. Vet ikke hvordan det gjøres, men det står masse om det i hjelpefilene. Her har du en enestående mulighet til å lære mer! Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 d finns ikke noen måte å legge inn dll-filene i selve exe-filen altså. d hadde vært kjekt med kun et enkelt programm uten noen innstalering Lenke til kommentar
Paull Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Alle programmer (unntatt unmanaged C++) laget i Visual Studio .NET kjøres på .NET framework, ala Java og JavaVM'er. Det er derfor nødvendig å ha frameworket installert på maskinen fra før, det er ikke mulig å bygge hele frameworket inn i exe-filen. For å installere det, kan man ta seg en tur innom windowsupdate, der skal frameworket ligge klart til installering. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 ok. da får nok vennene mine skaffe seg . net framework da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå