Csvk! Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hallo godtfolk! Har spilt gitar i over 2 år nå, og synes det blir mer og mer interessant som tiden går Gitaren jeg spiller på nå, og som jeg har spilt på i nesten 2 år, er en ESP LTD EC-50, som jeg fikk for 2700kr. Den har jeg spandert 4-500 kr på til intonering/nakkejustering, samt like masse penger på strenger. Spiller som regel hver dag, og jeg har merket at broen har oksidert der jeg har støttet høyrehånden. Link til gitaren jeg spiller på: http://www.musamaailma.fi/WebRoot/musa/Sho...1/EC-50_BLK.jpg Vurderer meg ny gitar nå, ettersom jeg føler det er på tide å gå over til litt mer kvalitet som ikke blir ustemt like fort. Jeg føler jeg har liten erfaring med gitarer ettersom jeg kun har spilt på en LTD. Jeg synes ec-50 er en forholdsvis god gitar og spille på, men det kan ha mye med vanedanning. Er det noen som har erfaringer med en billig LTD, og kan sammenligne med for eksempel gibson, fender, ibanez eller prs? Trenger tips til gitar/gitarmerke jeg kan prøve meg på. Som de fleste studenter er ikke økonomien min på topp, så prisen kan ikke være så veldig høy (5-7 tusen max kanskje?) Har sett på en gibson les paul ( http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2543 ). Har siklet etter den en stund, men har hørt klager på halsen til les paulen, og føler gison ikke er egnet til "rask soloing", men hva vet vel jeg?? Jeg er helst interessert i en forholdsvis tynn nakke (har små fingrer ). Hva er dine erfaringer og tanker om ibanez/prs/gibson/fender/jackson? Noen anbefalinger? Er jeg for kravfull nå? Egentlig så hadde det bare vært greit med anbefalinger til en god gitar til en god pris Men nå vet dere hvertfall litt om meg og hvor lite jeg egentligt vet om de forskjellige gitar merkene. HJELP!! Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 hvis du går til en forhandler med 5-7000 er det kun din personlige mening som avgjør. Har du to gitarer ved siden av hverandre til samme pris bør du ta den du liker best og som føles mest naturlig å spille på.. esp ltd ec 50 er jo en god nybegynner gitar. selv har jeg ec-400 med oppgradert mekanikk. Den eneste Gibson gitaren som har vært på høyde med den av de jeg har prøvd var en Les Paul Standard til 28000. Les Paul Studio er ikke veldig bra.. og som du påpeker knekker ofte halsen i headstock. Skal du ha en shred-planke er ikke gibson det første alternativet. Slash og Zakk W er kjente heavy brukere av gibson, men du ser ikke Alexi Laiho boltre seg på gibson av den grunnen. LTD 1000 serien til ESP mener jeg du absolutt får mest for pengene. Det er en rimelig proff gitar. Du kan sikkert kjøpe en esp til 10 laken og den er på høyde med enhver gibson under 25. En LTD 1000 importert fra USA kommer på rundt 6-7000 kr komplett med kasse. Fender har absolutt gode gitarer og de har generelt smal og fin hals. Liker signaturen til Jim Root og John Five. Har hatt en Ibanez PG-100 en gang i tiden, god gitar, men ble aldri helt fan.. Det skyldest en defekt humbucker. Jeg er ganske sikker på at hvis den hadde vært tipp topp ville jeg vært fornøyd. En Ibanez i RG serien er en god gitar til en rimelig penge. En kamerat av meg som er proff musiker, bassist riktig nok, har kjøpt denne typen Ibanez RG og er veldig fornøyd med den. Har også veldig lyst til å prøve en BC Rich Mockingbird. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå