NightFlare Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei! Jeg er helt ny på overklokking og prøvde for første gang på mandag. Det går greit og jeg har lest en del på nettet, men det er en ting jeg lurer på. Prime95 ser ut til å alltid feil en eller annen gang, uansett om det er etter 3 minutter eller flere timer. Det er gjerne en eller to av kjernene som feiler. Når man snakker om å få systemet stabilt etter en overklokking, hva menes egentlig med det? Jeg kjørte ytelsestest med Lavasys Everest Ultimate Edition i flere timer uten problemer, men Prime95 får alltid en worker som stopper, selvom systemet ikke henger. Kan noen prøve å forklare meg hvordan jeg skal tolke Prime95? Hardware: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, 8MB Gigabyte GA-X38-DS5 mobo. GeForce 8800 GTX (ikke klokket). Crucial DDR2 BallistiX PC6400 CL4, 4x1GB. Thermaltake Big Typhoon cpu-kjøler. Antec Nine Hundred kabinett. BIOS-instillinger, se bilder. Har gått ned fra 363 til 360 på bus`n etter bildet ble tatt. Legger også ved et bilde av siste Prime95-test med coretemp og cpu-z ved siden av. Jeg tror egentlig at hovedspørsmålet mitt er om den feilen som kommer i Prime95 skyldes at systemet er ustabilt eller noe annet? Samt om jeg kan gå noe høyere på volten eller om jeg skal gå ned på bus`n. Tilleggsspørsmål 1, hvordan er RAM`n min å klokke? Noen som vet? Tilleggsspørsmål 2, burde jeg endre på noen av de andre innstillingene dere ser i BIOS? - NightFlare :> Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er så enkelt som at systemet ditt ikke er 100% stabilt. Det burde løses lett ved at du prøve å stille opp volten ett eller to hakk. Rammen din virker grei den, med jeg ikke gi deg noen garrantier men jeg har hørt at det kan påvirke klokke effekten hvis du bruker alle 4 slottene istede for bare 2. Mengden ram kan være en faktor og hvis du skal klokke høyt. Jeg ville ha skaffet meg 2x2 Gb i stede for 1x4Gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå