sallexandar Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg har en veldig god og dyr hodetelefon ( Shure srh 840 og er veldig fornøyd med lyden. Den kobler jeg stort sett direkt til PC og lytter på jass og klassisk musikk, ved å bruke flac og mp3 filene 320kbs og over. Jeg lurer på om jeg får enda bedre lyd kvalitet hvis jed setter en god forsterker mellom pc og hodetelefonen og hvilke forsterker dere anbefaller? Jeg vil bruke opptil 5000kr på det. p.s. Jeg får ikke bruke stereo anlegg, grunnet total støyintoleranse hos folk rundt meg, da er jeg dømt til å høre på musikken på hodetelefon inntil videre. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hvis jeg ikke tar feil, kan du begynne med et skikkelig musikk lydkort til PC'en din istedenfor. Her kan det være du finner noe Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hvis jeg ikke tar feil, kan du begynne med et skikkelig musikk lydkort til PC'en din istedenfor. Her kan det være du finner noe Ja, jeg er enig med dette. Forsterkeren vil bare, som det framkommer av ordet, forsterke lyden fra (lyd-)kilden din. Derfor vil det i dette tilfellet muligens være mer hensiktsmessig, som det er påpekt allerede, å satse på et (nytt og bedre) lydkort, og da gjerne et med en liten integrert hodetelefonforsterker. Asus Xonar Essence STX er et eksempel (som er blitt lovpriset av mange). Mitt generelle ankepunkt mot å bruke PC i det hele tatt som lydkilde er at den samtidig ofte er en ganske formidabel støykilde. Lenke til kommentar
sallexandar Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 tusen takk, men jeg bruker stort sett lap top er det noen godt ekstern lyd kort? Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 tusen takk, men jeg bruker stort sett lap top er det noen godt ekstern lyd kort? Da ville jeg ambefale deg å titte litt på Camberidge Dac Magic. Det er rett å slett et eksternt lydkort inklusiv DAC som da konverterer lyden fra digitale signaler til analoge. Videre så kan du se på en separat hodetelefonforsterker ( solid state/rør) kommer helt ann på hva slags lyd du er ute etter å selvsagt pris. Av rør så finnes det en hel haug der ute kan nevne noen merker - Litte dot - Darkvoice - woo audio av solid state så finnes det også utallige merker å modeller. - meier audio - headamp - audio gd - headroom -+++ lykke til Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei, jeg ser at E-MU 0404 USB (altså USB-lydkort) er ganske høyt aktet på head-fi.org, men jeg kan dessverre ikke uttale meg om det på personlig grunnlag. Et annet alternativ er denne Beresford Caiman, som er en DAC ("digital til analog"-converter), som har en rekke innganger, deriblant USB. Et tredje alternativ, som også etter all sannsynlighet er det dyreste, er å kjøpe en hodetelefonforsterker med USB-DAC. Eksempler på sistnevnte er Musical Fidelity X-Can V8 og Meier Audio Corda Cantate.2. Dette er litt av en jungel ... Lenke til kommentar
sallexandar Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Hei, jeg ser at E-MU 0404 USB (altså USB-lydkort) er ganske høyt aktet på head-fi.org, men jeg kan dessverre ikke uttale meg om det på personlig grunnlag. Et annet alternativ er denne Beresford Caiman, som er en DAC ("digital til analog"-converter), som har en rekke innganger, deriblant USB. Et tredje alternativ, som også etter all sannsynlighet er det dyreste, er å kjøpe en hodetelefonforsterker med USB-DAC. Eksempler på sistnevnte er Musical Fidelity X-Can V8 og Meier Audio Corda Cantate.2. Dette er litt av en jungel ... hvis jeg forstår det riktig, med en E-MU 0404 USB, kan jeg også koble elektrisk gitar med pc, og tulle med miksing osv. Det koster omtrent 2000kr, som er akseptabelt hodetelefon forsterker? hvor dyr jeg trenger med et slikt lydkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå