MetalMadde Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 HJEEEELP! Jeg har anoreksi i min naturfagsframlegg. Og jeg har prøvd å lete overalt for å finne ut hvor mye kJ en anorektiker får i seg gjennomsnittlig hver dag, men det var ikke like enkelt. Fant en blogg der det sto 70 kJ men det kan da ikke stemme.. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 kJ = KiloJoule som er en måleenhet for energi. Du mener kanskje kcal? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 kJ = KiloJoule som er en måleenhet for energi.Du mener kanskje kcal? 1 kcal = 4,2 kJ Begge er måleenheter for energi Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Selvfølgelig, min feil. Ikke vandt med at folk snakker om kJ når det gjelder mat. Lenke til kommentar
MetalMadde Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 kJ = KiloJoule som er en måleenhet for energi.Du mener kanskje kcal? Hehe, ja det var egentlig det jeg mente da My bad Lenke til kommentar
MetalMadde Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Står noe her. Takk, burde kanskje ha tenkt på det Søkte bare på anoreksi på internett og da kom det ikke mye om kaloriinntak. Takk for svar Ha en ellers flott kveld videre! Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det kan variere veldig, men mellom 100-1000 kcal er vel "vanlig". De er ofte fasterdager også. Anoreksi er mye mer en psykisk sykdom enn en fysisk. Endret 8. januar 2010 av Pollador Lenke til kommentar
MetalMadde Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Tusen Takk for svar alle sammen Setter stor pris på det Det hjalp i presentasjonen ^^ Lenke til kommentar
Cappuccinoo Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dette må være et av de dummeste spørsmålene jeg har sett i mitt liv. Det er som å spørre hvor mange dager har man igjen hvis man får kreft. Les litt mer om sykdommen er mitt tips. Lenke til kommentar
MetalMadde Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Dette må være et av de dummeste spørsmålene jeg har sett i mitt liv.Det er som å spørre hvor mange dager har man igjen hvis man får kreft. Les litt mer om sykdommen er mitt tips. Vel, jeg sporte ikke om det var et dumt spørsmål eller ikke. Og tro meg jeg har lest artikler både fagartikler og personlige blogger, så jeg kan vel si at jeg har allerede lest om det Jeg var heller ikke ute etter noe fasitsvar, så spar deg, vær så snill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå