Gå til innhold

Veien til høgskole!

lara69

Anbefalte innlegg

Har fullført to års vgs men gikk aldri lærlingetiden. Fikk ikke de beste karakterene men gikk opp som privatist og forbedret den gang endel karakterer.

Jeg lurer på veien min videre til høgskole? Om det rekker med et års studiekompetanse, altså kun et tredje år på vgs før høgskole eller om jeg må ha mer. Er totalt grønn på dette med skole da det er 10 år siden sist :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk: Skal du gå ingeniørstudier på høgskolen, må du også ta realfag. Det er ikke sikkert det er praktisk gjennomførbart (med mindre du tar de som privatist, hvilket definitivt er gjennomførbart, men blir veldig mye jobb ved siden av skolen) å presse inn 2+3mx og 2fy i en allerede ganske full timeplan på påbygning.

Lenke til kommentar

trådstarter har vel sagt det ikke blir ingeniørstudie..:) og da skal det holde med ett års allmenn påbygning slik at du får genrell stuidekompetanse og kan søke på høgskoler. Ang. snitt kan du se litt på samordna opptak sine sider under poenggrenser 2009; der kan du se litt hva de forskjellige skolene og studieretningene krever for å komme inn(selv om dette varierer fra år til år, er det noe å forholde seg til:) ) Men så lenge du ikke helt har bestemt deg enda for hva du skal studere, så er det vel egentlig å bare kjøre på med påbygning og håpe på de beste karakterene, slik at du holder alle dører åpne:) Lykke til!

Lenke til kommentar

takk for svar:) og omg lenge siden jeg hadde fag på skolen. 2+3mx osv..jess:)

høres ut som en fryktelig god plan Bellini, jeg får bare kjøre på. Snittet mitt er ikke så høyt fra før men det skal forbedres :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...